وضعیت آب و هوا در ۲۶ اسفند/ بارش باران و وزش باد شدید در نیمه‌شرقی کشور

اخبار اجتماعی- بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، امروز (دوشنبه) در نیمه‌شرقی کشور بارش باران، گاهی وزش باد شدید و رعد و برق رخ خواهد داد.

به گزارش افکارنیوز، برای روز‌های پایانی سال بارش‌های خفیفی در استان‌های کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، مازندران و در شمال غرب کشور پیش بینی می شود و به طور کلی نوار غربی کشور بارش‌های پراکنده و خفیفی را خواهد داشت.

امروز در نیمه‌شرقی کشور بارش باران، گاهی وزش باد شدید و رعد و برق رخ خواهد داد، عمده بارش در برخی نقاط استان‌های خراسان‌جنوبی، یزد و کرمان خواهد بود. بعد از ظهر در سواحل دریای خزر و در شمال‌غرب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ورود سامانه بارشی جدی به کشور

اولین سامانه بارشی جدی روز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه وارد کشور می‌‎شود و از این روز بارش‌های خوبی را در نیمه غربی کشور خواهیم داشت و استان‌های لرستان، شمال استان خوزستان، استان کهگلویه بویر احمد از بارش‌های خوبی برخوردار خواهند بود و استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شرق استان یزد در روز پنج شنبه هوای بارانی را خواهند داشت.

وضعیت هوای پایتخت در روزهای آینده

برای هوای تهران در روز سه‌شنبه ناپایداری و بارش‌های پراکنده‌ پیش بینی می شود البته مقدار آن قدر قابل توجه نیست، ولی در روز چهارشنبه احتمالا بارش‌های بهتری خواهیم داشت.

هوای تهران در ۲۶ اسفند ماه؛ قابل قبول است

کیفیت هوای تهران امروز دوشنبه (بیست و ششم اسفند ماه) با شاخص ۷۷ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص ۶۳ در شرایط قابل قبول قرار داشت.