63 دستگاه آمبولانس پیشرفته به وزارت بهداشت تحویل داده شد

سیدکامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶۳ دستگاه از ۸۰۰ آمبولانسی که قرارداد آن در سال‌های گذشته با شرکت ایران خودرو دیزل بسته شده بود با استاندارد جهانی به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

اخبار اجتماعی -​ تقوی نژاد، در این مراسم  با اشاره به اینکه تاکنون وزارت بهداشت از مجموع  این قرارداد، تعداد 237 دستگاه آمبولانس را تحویل گرفت، افزود: ۶۳ دستگاه آمبولانس جدید، نیاز به طی کردن مراحل اداری توسط دستگاه‌های نظارتی و گمرک داشت که از همکاری و مساعدت آنها تشکر می‌کنم.

تقوی نژاد ادامه داد: بر اساس قرارداد منعقد شده، شرکت ایران خودرو تعهد تامین ۵۰۰ دستگاه آمبولانس دیگر را دارد که در همین زمینه کمیته مشترکی تعریف شد تا با تکیه بر توان داخل و استفاده از توانمندی های محققین و صنایع داخلی و همکاری های بین المللی آمبولانس های مذکور تهیه شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و افزایش نرخ ارز، این کمیته  نحوه ساخت و تحویل ۵۰۰ دستگاه دیگر را ارزیابی و همکاری مشترک با ایران خودرو را در این زمینه ادامه خواهیم داد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت با اشاره به گسترش مراکز بهداشتی و درمانی در کشور نیز اظهار داشت: در سال‌های آینده به آمبولانس‌های بیشتری احتیاج خواهیم داشت.