وضعیت آب و هوا در ۲۸ اسفند/ ورود سامانه بارشی جدید به کشور

اخبار اجتماعی- با ورود سامانه بارشی جدید طی امروز (۲۸ اسفند) و روز شنبه (۲ فروردین) به کشور، این سامانه‌ها بارش باران در بیشتر مناطق کشور را به دنبال دارد.

به گزارش افکارنیوز، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با ورود سامانه بارشی به کشور در روز چهارشنبه در استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، شمال خلیج‌فارس، بخش‌هایی از جنوب کشور، استان‌های واقع در  دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات نقاط سردسیر زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و شمال‌غرب بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر فردا از میزان ابرناکی و بارش به تدریج از سمت غرب کاسته می‌شود و عمده بارش در شمال شرق و شرق کشور خواهد بود.

هوای تهران سالم است

کیفیت هوای تهران امروز چهارشنبه (بیست و هشتم اسفند ماه) با شاخص ۷۷ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص ۶۴ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

بارش باران شدید در برخی استان ها

شدت بارش در این روز در شمال خوزستان، شمال‌غرب چهار محال و بختیاری، برخی نقاط استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد، غرب استان‌های کردستان و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران است.

خروج سامانه بارشی از پایان روز جمعه

روز جمعه بارش در شمال‌شرق و شرق کشور ادامه داشته و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

شنبه؛ ورود سامانه بارشی به کشور

مجددا روز شنبه سامانه بارشی فعالی از سمت مرزهای غربی وارد کشور شده و در نیمه‌غربی و نیمه‌جنوبی کشور سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات نقاط سردسیر سبب بارش برف می‌شود.