بازی های دورهمی بزرگسالان برای روزهای کرونا

بازی های دور همی بزرگسالان برای اعضای خانواده می تواند حال آنها را با وجود شیوع کرونا و تنها ماندن در خانه بهتر کند.

اخبار اجتماعی - افراد خانواده می توانند با ایجاد این بازی های دورهمی اوقات فراقت جذابی را ایجاد کنند و از افسردگی جلوگیری کنند.

به گزارش افکارنیوز، در این مطلب سعی داریم بازی های دورهمی جذاب چند نفره را به شما معرفی و آموزش دهیم.

علی رغم ماشینی شدن زندگی روزمره کنونی، می توانید با داشتن فکری خلاق و ذهنی پویا، از فرصت های دور هم بودن استفاده نموده و تفریحاتی شاد و جذاب خلق کنید. یکی از این تفریحات، بازی های دسته جمعی مانند وسطی، والیبال، بازی های سنتی و ... است که می توانید در فضای آزاد و حتی در خانه، آن ها را انجام دهید و لحظاتی پر از انرژی و نشاط را تجربه کنید. در این مطلب چند ایده جالب برای بازی دسته جمعی آورده شده است.

بازی اسم فامیل

یکی از بهترین بازی های در خانه ماندن میان افراد خانواده و دورهمی میان بزرگسالان بازی اسم فامیل است که اکثر ایرانی ها آن را بلد هستند.

بازی اسم فامیل

در اسم و فامیل هر فرد باید  باید یک جدول در برگه‌اش بنویسد که شامل  نام، نام خانوادگی، شهر، کشور، میوه، ماشین، غذا و .. باشد. ترتیب این موارد باید بین تمام بازیکنان یکسان باشد. سپس یکی از حروف الفبا را انتخاب و همه همزمان با هم شروع به نوشتن این فهرست با حرف انتخابی می‌کنند. به محض اینکه یک نفر از بازیکن‌ها تمام موارد را نوشت، بقیه باید از نوشتن دست بردارند.

پانتومیم

پانتومیم  از بازی های دورهمی بزرگسالان است که می توانند کودکان نیز در این بازی در آن شرکت کنند.

پانتومیم

افراد بر حسب تعداد به دو دسته تقشیم شده و یکی از گروه ها، یک نفر از تیم حریف را انتخاب و کلمه مورد نظرش را به او می گوید تا او به اعضای گروه خودش بفهماند.

بیشتر بخوانید:

مدارس تا چه زمانی تعطیل می باشد؟

اینترنت معلمان کی فعال می شود؟

اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی

در این بازی می توانید از زمان برای هیجان انگیز تر شدن آن استفاده کنید و یا اینکه از کلمات ترکیبی و سخت استفاده تا جنبه شوخی و خنده آن زیاد شود.

هر فرد از هر گروه بدون حرف زدن سعی می کند آن مفهوم کلمه را به هم تیمی خود نشان دهد.

بازی اسم روی پیشانی

از بازی های فان و مهیج اسم روی پیشانی است که مانند بازی 20 سوالی می ماند با این تفاوت که فرد کلمه یا عبارت روی پیشانی او است و سوال می کند و اطرافیان به حدس های او پاسخ می دهند.

اسم روی پیشانی

شاه ،دزد، وزیر

یک بازی جالب و گروهی که خنده بر لب مینشاند بازی شاه، دزد، وزیر است.این بازی به اینصورت است که روی چند تکه کاغذ که کاملا هم اندازه هستند کلمه های شاه،دزد ،وزیر و جلاد را می نویسیم. کاغذها باید هم اندازه و هم شکل باشند تا تقلبی صورت نگیرد.بعد کاغذهای نوشته شده را روی زمین می اندازیم و هر کدام از اعضای گروه یکی از کاغذها را برمیدارد تا سمت خود را بداند.سپس کسی که سمت شاه را دارد به بقیه گروه می گوید:«وزیر من کیست؟» شخصی که کاغذ نوشته شده ی وزیر را دارد خود را معرفی میکند.

شاه هم دستور میدهد که دزد را از بین دونفر باقی مانده پیدا کند.وزیر در این میان مجبور است که از طریق حدس زدن بفهمد چه کسی دزد است اگر توانست دزد را پیدا کند شاه به جلاد دستور شکنجه دزد را می دهد ولی اگر وزیر نتوانست دزد را پیدا کند شاه به جلاد دستور میدهد که وزیر را شکنجه کنند.شکنجه ها هم از کشیدن سبیل آتشی گرفته تا بشین و پاشو و امثال اینها که شاه آن را تعیین میکند.

بازی مافیا

بازی مافیا از جمله بازی های جذاب گروهی است که می توانید در جمع دوستان و آشنایان خود آن را تجربه کنید. شاید بتوان گفت یکی از راه هایی که می توانید از خستگی و روزمرگی زندگی خود تا حدودی دور شوید دعوت دوستان و نزدیکانتان به بازی مافیا باشد. شما با یک دورهمی ساده می توانید اطرافیانتان را به یک چالش دعوت کنید و از لحظات خود لذت ببرید. البته در مورد تعداد افرادی که باید در بازی حضور داشته باشند نظرات متعددی وجود دارد. برخی از افراد می گویند که حداقل باید 10 نفر در این بازی حضور داشته باشند در حالی که تعدادی دیگر معتقدند که حتی با گروه های کوچک 5 نفره نیز می توان این بازی را انجام داد. اگر علاقه مند به آشنایی با این بازی مهیج هستید با ما همراه باشید تا در این نوشته از سایت بازیزا تاریخچه این بازی، قوانین، نقش ها و شیوه انجام کار را برای شما شرح دهیم.

بازی مافیا

نقش های اصلی بازی مافیا

رهبر

وظیفه اصلی رهبر در این بازی جلو بردن زمان است. این فرد در روند بازی نقشی ندارد و فقط بازی را اداره می کند. هنگامی که شب می شود و همه بازی کنان چشمان خود را می بندند، خدا به ترتیب نقش ها را بیدار می کند و و از آن ها سوالاتی را می پرسد. مثلا برای مافیا این سوال را مطرح می کند که “قصد دارید چه کسی را بکشید؟”. برای دکتر این سوال به این شکل مطرح می شود که “قصد نجات چه کسی را داری؟” و برای کارآگاه مطرح می کند که “قصد پی بردن به نقش چه کسی را داری؟”. هنگام روز زمانی که تمام نقش ها بیدار شدند، خدا بازی را به این سمت جلو می برد تا افرادی را که بازیکنان فکر می کنند جزو گروه مافیا هستند مشخص کنند. به همین ترتیب بازی با چرخه روز و شب ادامه میابد تا در هر چرخه یک نفر کشته شود و یا از بازی توسط افراد دیگر بیرون رود. البته اگر دکتر در شب فرد کشته شده توسط مافیا را نجات دهد، فرد کشته شده از بازی حذف نمی شود.

در یک گروه 10 نفره به طور معمول 3 مافیا حضور دارند که در اولین شبی که توسط رهبر اعلام می شود با یکدیگر آشنا می شوند. هنگامی که افراد حاضر در بازی سعی می کنند تا مافیا را معرفی کنند و آن ها از بازی حذف کنند، مافیا باید نقش خود را به کلی کدمان کنند و با دروغ افراد را از نظر خود منصرف کنند. نقش مافیا مهم ترین نقش در این بازی است چرا که اگر دیگران متوجه نقش آنها شوند مافیا یکی یکی از بازی حذف می شوند و هیجان بازی کاسته می شود. گروه مافیا برای اینکه بتوانند موفقیت بیشتری داشته باشند باید در روز به خوبی با یکدیگر همکاری کنند و برای افرادی که می خواهند در شب بکشند استراتژی مناسبی داشته باشند. از شب دوم هر بار باید یک نفر توسط مافیا کشته شود. فرد مورد نظر اگر توسط دکتر نجات یابد، می تواند به بازی خود ادامه دهد و اگر توسط دکتر این کار انجام نشود از ادامه بازی حذف می شود.

شهروند

وظیفه اصلی شهروندان در این بازی پی بردن به نقش مافیا با وجود تمام دروغ هایی است که آنها می گویند. بهترین پیشنهادی که برای موفقیت در این نقش برای شما داریم برقراری دوستی با افراد دیگر است و اینکه به نشانه های کلامی و غیر کلامی و شهود خود اطمینان کنید.

بازی های دورهمی بزرگسالان

دکتر

در بازی مافیا نقش دکتر جزو شهروندان محسوب می شود. دکتر در هر دوره از شب می تواند در صورت تشخیص درست یکی از افرادی را که مافیا کشته اند را نجات دهد. البته دکتر نمی تواند خود را نجات دهد.

کارآگاه

نقش کارآگاه نیز جزو شهروندان است. کارآگاه در هر دوره از شب می تواند به یکی از افرادی که گمان می کند مافیا است به خدا اشاره کند. این نقش در این بازی بسیار جذاب است زیرا اگر کارآگاه بتواند هویت افراد مختلف بازی را بشناسد، شهروندان می توانند یکدیگر را بشناسند و علیه گروه مافیا با هم متحد شوند.

قوانین بازی مافیا

هدف اصلی بازی مافیا از بین بردن گروه شهروندان توسط مافیا و یا برعکس آن است. در واقع زمانی که یکی از این دو گروه در اکثریت خود باشند این بازی به پایان می رسد. برای درک بهتر این موضوع برای شما مثالی میزنم. فرض کنید که یک گروه 10 نفره برای انجام بازی حضور پیدا کرده اند. اولین قدم این است که کارت ها باید در میان افراد پخش شود، این کار توسط خدا انجام می شود. گاد در روند بازی نقشی ندارد و فقط وظیفه نظارت بر بازی را بر عهده دارد. خدا کارت ها را به افراد می دهد و در کل پروسه پخش کارت ها توجه کافی را دارد که کسی از نقش دیگری آگاه نشود. در این گروه 10 نفره تقسیم بندی ها به شکل زیر انجام می شود:

یک نفر کارآگاه، یک نفر دکتر، سه نفر مافیا و پنج نفر شهروند.

نکته ای که در این بازی بسیار مهم است این است که کسی نباید از نقش دیگری مطلع باشد و کسی نباید در مورد نقش خود برای دیگران توضیح دهد. این بازی به دو بخش اصلی روز و شب تقسیم می شود. هنگامی که توسط خدا اعلام می شود که شب است، تمامی افراد باید چشمان خود را ببندند و تا زمانی که خدا نقش های آن ها را صدا نزده است نباید چشمان خود را باز کنند. پس از آن هر کدام از نقش ها طبق گفته خدا باید چشمان خود را باز کنند تا خدا با آن ها آشنا شود. خدا به ترتیب نقش های مافیا، دکتر و کارآگاه را صدا می زند. مافیا در این سکوت همدیگر را می شناسند.

شروع بازی مافیا

شب اول

رهبر بازی را شروع می کند و از همه افرادی که در بازی حضور دارند می خواهد که چشمانشان را ببندند. پس از آن که مطمئن شد که همه افراد این کار را انجام داده اند. فرمان می دهد که مافیا بیدار شوند. مافیا بیدار می شوند و با یکدیکر آشنا می شوند.

روز اول

به دستور رهبر بازی همه افراد چشمان خود را باز می کنند و به این ترتیب بازی آغاز می شود. در این مرحله همه افراد برای جلو بردن بازی و پی بردن به نقش دیگران باید یکدیگر را متهم کنند. اگر متهم کردن افراد به درستی انجام شود به راحتی می توان در این مرحله رفتارهای غیر معمول را شناسایی کرد. یکی از راه هایی که در این مرحله برای شناسایی دیگران به شما کمک می کند پرسیدن سوال های واضح در رابطه با نقش افراد است. می توانید به چشمان طرف مقابل نگاه کنید و از او بپرسید که آیا او مافیا هست یا نه. بعد از آن که تمامی افراد خود را ابراز کردند، نوبت به متهم کردن و کاندید کردن یک یا چند نفر به عنوان مظنون و یا مظنونین مافیا می رسد. سپس با اشاره رهبر بازی رای گیری برای کشتن یک نفر آغاز می شود. اگر مظنون بیش از یک نفر باشد، فردی که بیشترین رای را داشته باشد از بازی خارج می شود. فردی که از بازی خارج می شود نباید پس بیرون رفتن از بازی نقش خود را اعلام کند.

شب دوم

تمامی افراد به فرمان رهبر بازی چشمان خود را می بندند. ابتدا روایتگر مافیا را بیدار می کند و از آن ها می پرسد که قصد کشتن چه کسی را دارند. پس از آن خدا دکتر بازی را بیدار می کند و از او می پرسد که چه کسی را می خواهی نجات دهی؟ و بعد از آن کارآگاه بیدار می شود و از آن پرسیده می شود که قصد پی بردن به هویت چه کسی را دارد.

روز دوم

دوباره رهبر بازی همه افراد را بیدار می کند. یکی از افراد حاضر در بازی کشته شده است مگر آنکه دکتر فرد مورد نظر را نجات داده باشد. بازی مافیا با همین روند در چرخه روز و شب ادامه میابد تا زمانی که شهروندان بتوانند تمامی افراد گروه مافیا را نابود کنند و یا گروه مافیا بتوانند شهروندان را از میان ببرند. این بازی تا حدی جذاب است که گاهی ممکن است حتی پس از پایان یافتن بازی باز هم در مورد آن صحبت کنید و از خاطرات خوش بازی و فریب ها و پیروزی های آن بگویید.