کاهش ۳۱ درصدی جرایم حوزه صنعت ریلی در تعطیلات نوروزی

 سردار محمد شرفی، در حاشیه بازدید از پلیس راه آهن کشور با اظهار رضایت از اقدامات این پلیس در سال ۹۸، گفت: رویکرد و هدف اصلی پلیس راه آهن کشور، ارتقای امنیت خطوط ریلی کشور و حفظ آرامش مسافران این صنعت مهم و پر تردد است.

اخبار اجتماعی - وی به تمهیدات پیشگیرانه پلیس راه آهن اشاره و تصریح کرد: برابر بررسی‌های انجام شده اشراف مجموعه فرماندهی پلیس راه‌آهن کشور بر ایستگاه‌ها و خطوط ریلی با اجرای طرح‌های پیشگیرانه و همچنین هدایت و نظارت بر عملکرد کارکنان قابل تقدیر است.

این مقام انتظامی، پلیس راه آهن را پیشتاز در تأمین امنیت خطوط ریلی عنوان کرد و افزود: آن چه برای ما مهم است همکاری، همدلی و پشتکار برای برقراری نظم و امنیت است که به یاری خداوند متعال این مهم با مدیریت خوب رئیس پلیس راه آهن کشور، سرهنگ حشمت اله ملکی در این حوزه محقق شده است.

سردار شرفی در پایان با ابراز رضایت و قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در راستای ارتقای امنیت شبکه حمل و نقل ریلی و اقدامات صورت گرفته در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، روحیه بالای کارکنان پلیس راه آهن در خدمتگزاری، افزایش رضایت مندی مسافران، تعامل مثبت، مؤثر و سازنده با رده‌های درون و برون سازمانی و موفقیت‌های چشمگیر پلیس راه آهن در سال گذشته، تدابیر لازم در خصوص مأموریت‌های سال جاری را تبیین و اولویت‌های مأموریتی در سال ۹۹ را تشریح کرد.

کاهش ۳۱ درصدی جرایم حوزه صنعت ریلی در تعطیلات نوروزی

در این دیدار، سرهنگ حشمت اله ملکی؛ فرمانده پلیس راه آهن کشور گزارش کاملی از روند اقدامات و فعالیت‌های انجام شده به ویژه در خصوص مأموریت نوروز ۹۹ و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ارائه کرد.

وی با تبریک آغاز سال جدید و اعیاد شعبانیه، گفت: به موازات اعلام رسمی اولین نفرات مبتلاء به این ویروس در کشور، قرارگاه مقابله با شیوع ویروس کووید ۱۹ در پلیس راه آهن کشور تشکیل و تدابیر لازم به رده‌های تابعه ابلاغ شد.

سرهنگ ملکی افزود: از دیگر اقدامات مؤثر این پلیس در پیشگیری از ابتلاء کارکنان به این بیماری، هماهنگی لازم با سازمان‌ها و نهادهای برون سازمانی از جمله بسیج و سازمان هلال احمر در تهیه ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی و توزیع مستمر در بین همکاران و همچنین ضدعفونی کردن یگان‌های تابعه است.

این مقام انتظامی با اشاره به جلسات هماهنگی برگزار شده با مسئولان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص پیشگیری از شیوع این ویروس در بین مسافران، تصریح کرد: در بازدید میدانی صورت گرفته از ایستگاه‌های مسافری، قطارها و خطوط ریلی نحوه خدمات رسانی به مراجعان رصد، نواقص مرتفع و با همکاری خوب شرکت راه آهن، تمهیدات بسیار خوبی اتخاذ شد که می‌توان به استقرار کارشناسان جمعیت هلال احمر در مدخل ورودی سالن‌های مسافری برای تب سنجی و پایش سلامت جسمی کارکنان و مراجعان، ضد عفونی کردن مستمر محیط، سالن انتظار و ترانزیت، داخل واگن و کوپه قطارها و سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد.

وی بیان کرد: در سایه تلاش کارکنان انتظامی و کارشناسان بهداشت و مجموعه اقدامات انجام شده تا زمان حرکت و سیر آخرین قطارها مشکل خاصی در حوزه مسافری گزارش نشده است.

سرهنگ ملکی در خصوص برقراری نظم و امنیت محورهای ریلی، خاطرنشان کرد: با تشکیل قرارگاه نوروزی ابوذر در این فرماندهی و رده‌های تابعه برقراری نظم و امنیت صنعت حمل و نقل ریلی بیش از پیش در دستور کار قرار دارد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور در خاتمه گفت: در سال جاری با توجه به گسترش شیوع این ویروس و کاهش تردد قطارهای مسافری، برقراری امنیت در پلیس راه آهن از نظر ماهوی و شکلی دستخوش تغییرات چشمگیری شد و عدم سیر حرکت قطارها بر روی خطوط ریلی و مسکوت ماندن این خطوط مؤلفه‌های امنیتی متفاوتی را در دستور کار همکارانم قرار داد که با اشراف اطلاعاتی کامل، تشدید اقدامات کنترلی، تعامل با کلانتری‌های همجوار، نیروی مقاومت بسیج، حراست راه آهن و سازمان‌های امدادی، پیش بینی و تأمین ضرورت‌های پشتیبانی مأموریتی در سراسر کشور موفق شدیم نظم و امنیت شبکه ریلی کشور و مسافران را تأمین و شاهد کاهش ۳۱ درصدی جرایم در حوزه صنعت ریلی در بازه زمانی تعطیلات نوروزی باشیم.