امتحانات دانش آموزان در سال 99 چگونه بر گزار می شود؟

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست امروز سه شنبه (19 فروردین ماه 99) پارلمان در جریان بررسی مجموعه اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا، اظهار داشت: مجلس باید روی وضعیت کشور پس از شیوع ویروس کرونا بحث و بررسی جدی انجام دهد.

اخبار اجتماعی- وی افزود: وزارت بهداشت، وزارت علوم و پارک‌های علم و فناوری کارهای بزرگی را در این مدت انجام دادند؛ ساخت کیت‌های تشخیص بیماری کرونا و ساخت دستگاه‌های تنفس مصنوعی از اقدامات مهم این وزارتخانه‌ها بوده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مشکلات آموزش عالی بسیار زیاد است، گفت: مؤسسات غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد دچار خسارت‌های سنگینی شده‌اند؛ باید به این مؤسسات یارانه خاص پرداخت شود.

زاهدی افزود: سلامتی مهمتر از این است که ما کلاس‌های درس را تشکیل دهیم یا فرزندانمان مبتلا به این بیماری شوند یا ناقل این بیماری باشند. تأکید کردیم که باید پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، ملاک عمل وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش باشد زیرا ممکن است ستاد مقابله با کرونا به دلیل برخی مباحث سیاسی، تصمیماتی بگیرد که با پروتکل‌های وزارت بهداشت همراهی نداشته باشد.

پیشنهاد برای امتحانات دانش آموزان و کنکور در سال 99

وی با بیان اینکه مشکلات وزارت آموزش و پرورش کمتر از وزارت علوم، است، گفت: ۸۰ درصد سرفصل‌های درسی دانش‌آموزان تدریس شده است و لزومی ندارد برای تدریس ۲۰ درصد باقی‌مانده دروس، مدارس تشکیل شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: اگر آموزش و پرورش تصمیم گرفت، امکان برگزاری آزمون امتحانات نهایی دانش‌آموزان بر اساس همان ۸۰ درصد وجود دارد و وزارت علوم نیز می‌تواند همین ۸۰ درصد را مبنای سوالات کنکور قرار دهد.

زاهدی با بیان اینکه آزمون کنکور امسال باید استاندارد برگزار شود، اظهار داشت: مقرر شد هفته آینده در مورد برگزاری استاندارد آزمون کنکور بحث و گفتگو شود تا مانند آزمون‌های آنلاین دانشگاه پیام‌نور، آزمون کنکور نیز برگزار شود.

وی ادامه داد: باید تاریخ دقیقی برای پایان دروس آموزش و پرورش اعلام شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با مسئولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم گفت: به مسئولان تأکید کردیم که اصل بر حفظ سلامتی دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و معلمان است.