با ورزش، عضلات خود را جوان کنید

محققان علوم پزشکی در دانشگاه استنفورد درآمریکا اعلام کردند ورزش قدرت عضلات را بازمی گرداند و آنها نتایج ورزش را در موش های آزمایشگاهی، با موفقیت بررسی کرده‌اند. دانشمندان می گویند این تغییرات عضلانی ، فقط در موش های پیر دیده می شود و ورزش، سلول های بنیادی عضلات آنها را جوان می کند.

اخبار اجتماعی- دکتر توماس راندو استاد نورولوژی دانشگاه استنفورد و مدیر مرکز تحقیقات پیری و زیست شناسی گلن می گوید: تاثیر ورزش بر حیوانات پیر، بسیار چشمگیر است؛ ما دریافتیم که ورزش منظم، قدرت جوانی را به عضلات بازمی گرداند و آنها را ترمیم می کند؛ سلول های بنیادی این حیوانات، به دنبال ورزش، رفتاری همچون سلول های حیوانات جوان از خود بروز دادند.

محققان، مسیری مولکولی در بدن حیوانات یافتند که در بازگشت ساعت سلول ها دخیل بود؛ داروهایی که این مسیر را تقویت می کنند ممکن است روزی بتوانند جایگزین ورزش شوند.

دکتر راندو می گوید مطالعات آنها نشان داده است روند نوسازی بافت ها با افزایش سن، کند می شود و کاهش می یابد و این روند، به علت کاهش قدرت کارایی سلول های بنیادی افراد مسن است؛ بسیاری از تحقیقات در صدد بررسی بر روی این روند، و کنترل آن هستند.