وضعیت آب و هوا در ۹ اردیبهشت؛ رگبار باران در استان‌های شمالی کشور

اخبار اجتماعی براساس تحلیل آخرین خروجی مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی، سه‌شنبه در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رگبار باران هم را با رعدوبرق و در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده گاهی با رعدو برق و وزش باد رخ خواهد داد.

به گزارش افکارنیوز، امروز در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رگبار باران همراه با رعدوبرق رخ خواهد داد.

هوای پایتخت پاک است

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۵۰ قرار گرفته و  هوای تهران پاک است.

تهران از ابتدای سال، ۱۴ روز هوای پاک و  ۲۵ روز هوای قابل قبول داشته است این در حالیست که در مدت مشابه سال پیش پایتخت ۲۳ روز هوای پاک و ۱۶ روز هوای قابل قبول داشت.

بیشترین دما برای روز جاری ۲۰ درجه و کمترین دما ۱۲ درجه سانتیگراد پیش بینی شده که نسبت به روزهای گذشته دمای هوای تهران کاهش یافته است.

چهارشنبه؛ بارش باران در اکثر مناطق کشور

چهارشنبه در اغلب مناطق کشور به جز جنوب شرق و شرق کشور، بارش باران و در برخی نقاط رگبار باران، و رعدوبرق همراه با وزش باد رخ می‌دهد. شدت بارش چهارشنبه در امتداد درامتداد دامنه‌های زاگرس و خراسان رضوی است.

باران

پنجشنبه؛ ورود سامانه بارشی جدید به کشور

پنجشنبه با ورود سامانه بارشی در اغلب مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

جمعه؛ رگبار باران در جنوب و جنوب غرب

این سامانه جمعه در شمال‌شرق کشور فعال بوده و سپس به تدریج از کشور خارج می‌شود. از بعد از ظهر جمعه با ورود سامانه بارشی دیگری از غرب کشور در جنوب و جنوب غرب کشور رگبار باران و رعدوبرق رخ خواهد داد.

شنبه ضمن تقویت سامانه بارشی، در اغلب مناطق کشور بارش رخ خواهد داد و شدت بارش در جنوب غرب و جنوب کشور خواهد بود.