ناتوانی دستگاه‌ها برای حمایت از دستفروشان

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در تشریح جزئیات آغاز به کار دستفروشان در پایتخت با تاکید بر این نکته که ما با یک جامعه انسانی مواجه هستیم گفت: زمانی که با موضوع سلامت و اقتصاد درگیر هستیم جز اولویت بندی چاره ای نداریم و در بخش دستفروشان باید به این نکته تاکید کرد که این اقشار (دستفروشان) از سوی نهاد خاصی حمایت و پشتیبانی مستمر نمی‌شوند.

اخبار اجتماعیرئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: اگر درآمدی وجود نداشته باشد سلامتی وجود ندارد و اگر سلامت از دست برود، آن گاه پول و درآمد از دست می‌رود و در مدیریت باید هر دو این بخش‌ها با یکدیگر و در کنار هم دیده شوند.

صدر اعظم نوری با تأکید بر اینکه با شیوع کونا بسیاری از فعالیت‌ها در پایتخت تعطیل شد، گفت: در شرایط امروز اگر قرار باشد فعالیت اصناف از سر گرفته شود باید به موضوع فعایت دستفروشان نیز نگاه جدی شود تا فعالیت آن‌ها موجب شیوع کرونا نشود، زیرا آمارها نشان می‌دهد که ابتلای شهروندان به ویروس کرونا در شیب نزولی قرار گرفته است.

او تأکید کرد: دستگاه‌های دارای مسئولیت در بخش مدیریت شهری قدرت مالی ندارند تا بتوانند در بازه زمانی مشخص به دستفروشان کمک مالی کنند و همین امر موجب می‌شود دغدغه مالی دستفروشان نگذارد آن‌ها در خانه بشینند و کار نکنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: فعالیت دستفروشان باید بر اساس همان شیوه نامه های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت باشد تا سلامت آن‌ها و مشتریان در معرض خطر قرار نگیرد.