عوارض وحشتناک کمبود این ویتامین بر روی پوست

یکی از مهمترین فعالیت‌های ویتامین b8 یا اینوزیتول در بدن کمک در حفظ سیستم ایمنی و یکی از فعالان مبارزه با عفونت‌های بدنی است.
همچنین از مهمترین مواد آلی لازم برای رشد طبیعی بدن و تنظیم کارکرد درست سیستم عصبی به شمار می‌رود و کل این فرایند را با مشارکت در سنتز متابولیسم، چربی‌ها، پروتئین‌ها و هیدرات‌های کربن انجام می‌دهد که این سنتز و متابولیسم منتهی به تولید گلوگز مورد نیاز سلول است و بدین شکل سوخت و ساز سلولی تداوم می یابد.
اخبار اجتماعی-ویتامین B8 یکی از موثرترین ویتامین ها برای حفظ عملکرد سیستم عصبی بیماران دیابتی است و با عملیاتی عجیب و پروسه لیپو تروپیک را تسهیل نموده و باعث از بین رفتن خفیف چربی اضافه مجتمع در دست و پاهای بیماران می‌شود.خوشبختانه این ویتامین در بدن با وجود باکتری هایی در روده کمی ساخته می شود که لزوم این ساخت و ساز وجود گلوگز است اما منابع آن در طبیعت فراوان است.

منبع اصلی این ویتامین؛ آجیل است. در کنار آجیل، غلات کامل و سبوس دار، تمامی مرکبات، انگور و کشمش، بادام زمینی، خانواده کلم و … می‌توانند تامین کننده این ویتامین باشند. عوارض کمبود این ویتامین نیز از پوست و مو شروع می شود، بی‌حالی، کرختی و سستی، سردرگمی، تهوع، استفراغ، سنتز ناکافی گلوگزی برای فعالیت سلولی، یبوست ، مشکلات بینایی، اگزما و در شرایط حاد تا کما می تواند فرد را دچار کند.