بهترین روش برای گندزدایی محیط

کامبیز مهدی زاده اظهار کرد: گندزدایی سطوح پرتماس و سطوحی که معمولا با آنها سروکار دارید، مانند دستگیره درب ورودی، سطوح میز و کابینت، صفحه کلید کامپیوتر، گوشی تلفن همراه، دستگاه‌های خودپرداز و سایر سطوح، نقش مهمی در پیشگیری از انتقال ویروس کورونا دارد که برای اینکار می‌توان از محلول‌های گند زدایی موجود در داروخانه‌ها استفاده کرد.

اخبار اجتماعی- وی افزود: یک راه ساده تهیه محلول گندزدایی ، رقیق کردن محلول‌های سفید کننده مانند وایتکس است، برای اینکار یک سهم وایتکس 5 درصد را با چهار سهم آب سرد رقیق نموده و برای گندزدایی تمام سطوح استفاده کنید، سپس تمامی سطوح مورد نظر را ابتدا با یک دستمال مرطوب تمیز کرده و بعد از آن دستمال دیگری را که برای گندزدایی در نظر گرفته‌اید در محلول مذکور فرو برده و پس از گرفتن محلول اضافه دستمال، نسبت به کشیدن دستمال روی تمامی سطوح و تجهیزات مورد نظر اقدام و 10 دقیقه منتظر مانده تا سطح خشک شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  بیان کرد: برای گندزدایی تجهیزات حساس نسبت به کلر موجود در وایتکس، توصیه می‌شود از محلول گند زدای با پایه الکل استفاده شود که برای این کار سه پیمانه الکل 96 درجه را با یک پیمانه آب مخلوط کنید که در این صورت محلول الکل 70 درصد تهیه شده است.

مهدی زاده با بیان اینکه بهتر است یک فرد، ویژه نظافت در اماکن عمومی در نظر گرفته شود و آموزش لازم را دیده باشد، افزود: در هنگام کار با مواد گندزدا، استفاده از تجهیزات حفاظت فردی (ماسک ، عینک، دستکش ، لباس کار و چکمه ) الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام گندزدایی از جریان مناسب هوا(تهویه) در مکان اطمینان حاصل کرده و درب و پنجره‌ها را باید باز گذاشت تا باعث مسمومیت فرد نشود.