گازگرفتگی در چاه، جان ۴ نفر را گرفت

روستای چلقی در ۲۵ کیلومتری مشهد قرار دارد و اغلب اهالی آن کشاورز هستند. همین اهالی از ظهر روز شنبه در عزا و ماتم از دست دادن چهار جوان اهل روستا هستند. چهار جوانی که هنگام تلاش برای کار کشاورزی دچار سانحه‌ای تلخ شدند و جان خود را از دست دادند.

ذاکری دهیار روستای چلقی که از همان لحظات اولیه بروز حادثه در محل حاضر بود گفت: «نزدیک ظهر بود و در مزرعه خود سر کمباین بودم که دیدم ماشین آتش‌نشانی و اورژانس به طرف یکی از زمین‌های کشاورزی رفتند. خیلی سریع با موتور خودم را به محل رساندم و دیدم که دو برادر به نام‌های امیر و خلیل حکیمی به همراه سه دایی خود به نام رضا، علی و جمال در یک چاه سه متری دچار گازگرفتگی شده‌اند و اهالی که متوجه ماجرا شده بودند قبل از رسیدن نیرو‌های آتش‌نشانی آن‌ها را از چاه بیرون کشیده بودند، اما حال خیلی وخیمی داشتند و بعد از رسیدن به بیمارستان چهار نفر آن‌ها جان خود را از دست دادند و تنها رضا زنده ماند.»

​ذاکری در مورد علت وقوع حادثه گفت: «در بالا دست روستای ما رودخانه‌ای وجود دارد که تا چند سال قبل اهالی روستا با احداث بند خاکی حتی در آنجا ماهیگیری هم می‌کردند و با سرریز آب رودخانه به زمین‌های کشاورزی مشکلی برای آبیاری زمین‌ها وجود نداشت، اما به مرور سطح رودخانه پایین رفت و اهالی مجبور به حفر چاه شدند.»

عموی امیر و خلیل در حالی که مشغول انجام مراسم تشییع جنازه عزیزان خود بود گفت: «امیر ۲۶ ساله بود و یک فرزند یکساله دارد. او اولین کسی بود که وارد چاه شده بود و یک موتور هوا همراهش بود که با یک موتور برق کوچک کار می‌کرد، اما یکدفعه از عمق چاه فریاد زده و به برادرش گفته بود موتور برق کار نمی‌کند و احساس خفگی به او دست داده بود. همان موقع برادرش برای کمک به او وارد چاه شده بود و از صدای داد و فریاد دایی‌هایشان اهالی روستا هم بالا سر چاه رفتند.

دایی‌های امیر و خلیل هم وارد چاه شده بودند و آن وقت دیگر اهالی برای کمک به آن‌ها اقدام کرده بودند، اما همه آن‌ها دچار گازگرفتگی شده و اورژانس آن‌ها را به بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد منتقل کرد که فقط رضا نجات پیدا کرد.»