آخرین دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت/ افزایش میزان ابتلا به کرونا در تهران

مینو محرز متخصص بیماری عفونی و عضو کمیته کشوری کرونا با اشاره به آخرین دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت ، اظهار کرد: در حال حاضر براساس دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت  زدن ماسک بهترین راه برای مقابله با بیماری کرونا است و با توجه به اینکه بازگشایی اماکن و اصناف مختلف در کشور انجام شده و دیگر مردم در خانه خود را قرنطینه نمی کنند زدن ماسک بهترین راه در امان ماندن از بیماری کووید ۱۹ است.

اخبار اجتماعی - او ادامه داد: امروزه در ایالت‌های مختلف آمریکا و کشورهای اروپایی تاکید زیادی بر زدن ماسک با هدف پیشگیری از شیوع کرونا می‌شود. مردم ما برای کنترل و مهار این بیماری باید توجه خاصی به این مسئله  به هنگام خروج از خانه به خصوص تردد در مراکز شلوغ داشته باشند.

عضو کمیته کشوری کرونا بیان کرد: در حال حاضر ما در پیک دوم بیماری کرونا هستیم و تعداد موارد ابتلا و میزان فوتی‌ها در تهران زیاد شده است.

محرز تاکید کرد: به طور کلی کودکان زیر دو سال نمی توانند از ماسک استفاده کنند؛ زیرا تحمل ماسک برای آنها مشکل است و  به دلیل گرم شدن هوا کودکان احساس خفگی می کنند.

وجود موارد فوت کودکان بر اثر  بیماری کرونا

او درباره ابتلای کودکان به کرونا، بیان کرد: تاکنون موارد ابتلای شدید کودکان زیر دو سال به بیماری کرونا گزارش نشده است اما در بیمارستان‌های کودکان مانند مفید و مرکز طبی بچه‌های زیادی به دلیل ابتلا به این بیماری بستری شده‌اند.

عضو کمیته کشوری کرونا افزود: نوزادان در برابر بیماری کرونا مصونیت نسبی دارند، اما مرگ و میر هم در بین کودکان زیر ده سال گزارش شده است.

محرز در پایان گفت: در ایام تعطیلات عید نوروز مردم در خانه ماندند و بیماری تا حدودی کنترل شد، اما امروزه انجام مسافرت، ترددهای غیر ضروری و عادی انگاری مردم باعث افزایش  میزان موارد ابتلا به کرونا در کشور شده است.