افزایش کشفیات موادمخدر در ۳ ماهه اول سال

سردار قاسم رضایی، گفت: در ۳ ماهه نخست سال ۹۹ اقدامات خوبی در حوزه مقابله با موادمخدر از آن سوی مرزها تا عمق خاک کشور انجام شده است، که می توان یک نمونه آن را کشف یک محموله بزرگ ۳ تن و ۳۳۱ کیلوگرمی موادمخدر در غرب استان تهران نام برد که از منطقه شرق کشور رصد شده و با توجه به تاکتیک های به کار گرفته شده برای دستگیری اعضای باند، این عملیات در محور "شهریار-رباط کریم" و با اقتدار کامل اجرا و منجر به کشف و دستگیری ۲ سوداگر مرگ شد.

اخبار اجتماعی- وی افزود: با توجه به برآوردها در ۳ ماهه اول سال جاری، بیش از ۳۰۰ تن کشفیات موادمخدر داشته ایم که ۷۸ درصد آن در منطقه شرق کشور و مابقی در عمق خاک کشور بوده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی کشفیات موادمخدر در ۳ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: ملت ها و کشورهای غربی و اروپایی باید قدردان زحمات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران باشند.

سردار رضایی با اشاره به تقدیم ۳۸۰۰ شهید در راه مبارزه با موادمخدر از سوی ناجا، گفت: پس از حضور ۲۰ ساله غربی ها در کشوری مانند افغانستان که به گفته خودشان در آن زمان ۲۰۰ تن موادمخدر تولید و حمل می شده این مقدار در حال حاضر به بیش از ۹ هزار تن رسیده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کارگیری تجهیزات روز دنیا در کشور از جمله پهپادها، کوادکوپترها و سگ های موادیاب توسط نیروی انتظامی برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر و اشرار، تصریح کرد: در مرزهای کشور بیش از یک میلیارد دلار برای جلوگیری و پیشگیری از هرگونه تعرض هزینه شده است.

وی در پایان با اشاره به گفته سازمان های بین المللی که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست در بحث مبارزه با موادمخدر را دارد، اظهار داشت: مقابله و مبارزه با موادمخدر علی الخصوص در مرزهای شرقی کشور از اولویت های کلان ناجا است.