مترو تهران 1450 و اگن دارد

سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم بهره‌برداری از 2 رام قطار جدید مترو که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: کارخانه واگن‌سازی برای اینکه با 350 مهندس و پرسنل برپا باشد، باید اقداماتی را انجام دهیم و تلاش داریم گره مختصری هم که در بحث قرارداد 105 واگن پیش آمده هر چه زودتر برطرف و با چینی‌ها به توافق برسیم و از این طریق سال آینده شاهد ورود واگن‌های بیشتر به چرخه مترو باشیم.

اخبار اجتماعیوی بیان داشت: در حال حاضر بیش از 1450 واگن در مترو تهران فعال است و به همین تعداد و حتی بیشتر کمبود واگن داریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری با 50 درصد ظرفیت مترو به دلیل کمبودها و کسری واگن فعالیت دارد و این در حالی بوده که با دو رام قطار جدید که امروز به چرخه مترو افزوده شد سالانه 4 میلیون مسافر جابه‌جا می‌شوند.

هاشمی گفت: در صورتی که بتوانیم در خصوص تأمین واگن که بیش از 1500 مورد است اقدامات لازم را انجام دهیم پوشش حداکثری در جابه‌جایی مسافران خواهیم داشت.

وی گفت: در ارتباط با قرارداد 630 واگن نیز پیگیری‌ها در حال انجام است و ان‌شاءالله اقداماتی نیز در این راستا هر چه سریع‌تر صورت می‌گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک  شهرداری تهران گفت:‌ دو رام جدید قطار هم که امروز به بهره‌برداری رسید در خط 6 و 7 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.