حاجی میرزایی: هر دانش‌آموز باید یک مهارت داشته باشد

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خطاب به وزیر کار اظهار کرد: موضوعات متنوعی داریم زمینه کار ما و شماست که مهم‌ترین موضوع، مهارت است.

اخبار اجتماعی- وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، هدف نهایی این است که انسان‌های دارای مهارت باشند و اگر افراد مهارت داشته باشند، پدیده فقر سامان می‌یابد و رفاه ایجاد می‌شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه هر چقدر آدم‌های کارآمدتری داشته باشیم، جامعه کارآمد و توانمندتر خواهیم داشت، اضافه کرد: شکل‌گیری شخصیت و هویت افراد و تبدیل شدن انسان‌ها به یک انسان مؤثر و دارای اعتماد به نفس، ریشه در آگاهی و داشتن مهارت دارد.

وی تصریح کرد: هدف ما در آموزش و پرورش فقط انتقال دانش نیست بلکه باید از دانش محوری و حافظه محوری به مهارت محوری حرکت کنیم چرا که مهارت، توانایی زندگی و ایفای نقش و مسؤولیت را تقویت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مأموریت داریم ۵۰ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه را به سمت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش هدایت کنیم که هنوز با این رقم فاصله داریم و از سوی دیگر باید تمام دانش آموزان دوره نظری در زمان فارغ‌التحصیلی، حداقل یک مهارت را بلد باشند.

وی به موضوع کودکان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای درخشان جمهوری اسلامی ایران این است که دسترسی به آموزش در تمام کشور فراهم شده است.