تامین واکسن آنفولانزا به میزان کافی برای فصل پائیز

دکتر حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز، در نشست ستاد مبارزه با کرونا ، با بیان اینکه هجوم بیماران آنفولانزا و کرونا در فصل پائیز برای ما دشوار خواهد بود، گفت: باید اقداماتی را داشته باشیم تا واکسن آنفولانزا در فصل پاییز با ظرفیت بالا برای اقشار عمومی مردم تأمین شود.

اخبار اجتماعی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه باید کیفیت ماسک تحت نظارت علوم پزشکی تولید شود، ادامه داد: همچنین مواد صد عفونی کننده نیز باید با کیفیت تولید شود، در این راستا کمیته‌هایی نیز تشکیل شده اند.

داروی مورد نیاز بیماری کرونا برای فصل پائیز توسط معاونت غذا و دارو علوم پزشکی تأمین و ذخیره شود.

کریم اضافه کرد: معاونت غذا و دارو  ذخیره کافی از داروهای مورد نیاز کرونا و لوازم حفاظت فردی را تأمین  و تدابیر لازم برای تامین واکسن آنفولانزا در فصل پاییز  به ظرفیت بالا اتخاذ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه راه اندازی آزمایشگاه مولکولی در معاونت بهداشتی یکی از اقدامات بسیار بزرگ بود که می‌تواند در غربالگری سرپایی بسیار تأثیرگذار است، اظهار کرد: ساماندهی گروه‌های جهادی و بسیج محور در محلات مختلف در دستورکار قرار گیرد.

کریم با بیان اینکه احتمال شیوع پیک سوم کرونا در فصل پائیز وجود دارد، یادآور شد: باید فعالیت پزشکی از راه دور را تقویت و پایه گذاری کنیم تا غربالگری مجازی در راستای ارزیابی بیماری کرونا را داشته باشیم.

فعالیت‌های تله مدیسین و غربالگری مجازی را در استان البرز تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه نیاز است یک طرح تحقیقاتی جهت بررسی شیوع مجدد کرونا در دانشگاه انجام شود خاطر نشان کرد: مسئله مهم  مقایسه دو پیک کرونا با یکدیگر است  و باید کل پارامترها در دو پیک مقایسه شود.