آخرین وضعیت آب و هوا در 28 مرداد/ هشدار افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس

امین حسین‌نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی از استمرار بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل ها، روز سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر بارندگی خواهیم داشت.

اخبار اجتماعی- وی افزود: روز چهارشنبه برای نواحی ساحلی خزر بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود.

نقشینه  از افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس در برخی ساعات خبر داد و گفت: با توجه به تلاطم و مواج بودن دریای خزر و رسیدن ارتفاع موج در برخی ساعات به ۲ متر هشدار‌هایی مبنی بر ممانعت تردد قایق خای سبک و تفریحی و محدودیت فعالیت‌های صیادی صادر کردیم.

رگبار و رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات استان‌های کرمان، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس پیش بینی کرده ایم.

وی از تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه در شرق کشور خبر داد و گفت: تشدید بارش‌های ۱۲۰ روزه معروف به باد‌های معروف سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به شکل طوفان گرد و خاک و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی این استان‌ها ایجاد می‌کند.

 آخرین وضعیت آب و هوای تهران

 

نقشینه درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: طی پنج روز آینده آسمان صاف و آفتابی است.

این کارشناس سازمان هواشناسی دمای امروز تهران را ۳۶ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: روز چهارشنبه بیشینه دمای پایتخت ۳۶ درجه، پنج شنبه ۳۷ درجه و جمعه ۳۹ درجه سانتی گراد است.