5 روش برای ایجاد خانه مورد علاقه+ توضیخات

اشتن خانه ‌ای که منعکس‌کننده روحیه و سلیقه افراد داخل آن و چیزهایی که آنها دوست دارند، باشد، یکی از مهم‌ترین دلایل دلبستگی به یک خانه در بعد فیزیکی آن است. به اطراف نگاه کنید.

اخبار اجتماعی- آیا عاشق خانه خود هستید یا احساس خاصی به آن ندارید؟ دوست دارید چه چیزی را تغییر بدهید؟ تصور می‌کنید برای شخصی‌سازی خانه یا آپارتمان خود چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ در اینجا پنج ایده به شما داده شده است:

۱. عکس‌های خانوادگی داشته باشید

هیچ چیز به اندازه تصاویر اعضای خانواده، یک خانه را شخصی نمی‌کند. حالا که تکنولوژی مدرن این امکان را به ما داده تا به وسیله دوربین‌های دیجیتال و تلفن‌های هوشمند، عکس‌های بیشتری نسبت به گذشته بگیریم، بهتر است آنها را تنها در حافظه دوربین یا گوشی خود رها نکنیم و بخشی از زیباترین عکس‌ها را انتخاب کنیم تا خانه خود را با آنها تزئین کنیم. چند عکس خانوادگی را چاپ و قاب کنید و در اطراف خانه قرار دهید.

۲. آثار هنری را اضافه کنید که داستانی را بیان می‌کند

آثار هنری را پیدا کنید که با شما و خانه خود همسو باشد. هنر به قدری سلیقه‌ها و سبک‌های مختلف را در خود جای داده است که شما می‌توانید به راحتی سبک هنری مورد علاقه خود را بیابید و خانه را بر اساس شخصیت خود دکور کنید. این که شما مناظر بزرگ، جادویی یا انتزاعات هندسی را ترجیح می‌دهید، مجسمه‌های اعتصابی یا مجموعه‌ای از بشقاب‌های قدیمی را می‌پسندید، همه بخشی از سلیقه شماست. مد را فراموش کنید و هنری را انتخاب کنید که دل شما را به دست می‌آورد.

۳. کتابخانه شخصی خود را بسازید

کتابخانه شخصی راهی عالی برای نشان دادن سلیقه ادبی شماست. اگر عاشق کتاب هستید، می‌دانید که چگونه حتی یک نگاه ساده به جلد رمان مورد علاقه خود، می‌تواند شما را به دنیای دیگری ببرد. قرار دادن کتاب‌هایی که عاشق آنها هستید در کتابخانه، داستانی را در مورد اینکه شما چه کسی هستید، روایت می‌کند. همه ما ممکن است کتاب‌های بسیاری داشته باشیم که برخی از آنها با سلیقه ما همخوانی ندارد. به مجموعه خود سری بزنید و هر آنچه را که به آن احساس دلبستگی نمی‌کنید، از مجموعه خود خارج کنید. حالا باقی کتاب‌ها را روی قفسه قرار دهید تا کتابخانه شخصی شما معنا پیدا کند. از چند وسیله دکوری مطابق با سلیقه خود برای تکمیل کردن این مجموعه استفاده کنید.

۴. خود خلاق‌تان را کشف کنید

اگر فردی خلاق هستید، چرا چیزی برای خانه خود درست نمی‌کنید؟ ساخت یک وسیله دست‌ساز توسط خودتان، هر چند ساده به خانه شما هویت شخصی می‌دهد. پروژه‌های ساده زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها شروع کنید، مانند ساخت شمع‌های دکوری، دوخت بالشتک‌های رومبلی یا ساخت یک گلدان سیمانی. با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت، می‌توانید ایده‌های بسیار جذابی پیدا کنید که مطابق با سلیقه شماست.

۵. آنچه باعث شادی شما می‌شود را نگهدارید

نکته دوست داشتنی در مورد ایجاد یک خانه شخصی - بر خلاف اصطلاح رایج شیک بودن - این است که چیزی باشد که دیگران به آن فکر نمی‌کنند. خانه شما جایی است که شما و خانواده‌تان را خوشحال می‌کند. ماری کوندو، از طراحان داخلی مطرح دنیا می‌گوید: تنها چیزهایی را در خانه نگه‌دارید که باعث شادی شما می‌شود. هنگام خرید وسایل مورد نیاز خانه، نگران موضوع مد نباشید، وسایلی را تهیه کنید که با آن احساس رضایت‌بخشی به شما دست می‌دهد. با انتخاب مواردی که واقعاً عاشق آنها هستید، سبک خاص خود را ایجاد خواهید کرد.