کمیته امداد روزانه یک میلیون ماسک تولید می‌کند
سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در برنامه‌ی چاپ اول شبکه خبر اظهار کرد: بخشی از افراد جامعه هدف کمیته امداد سالمندان و بیماران صعب العلاج هستند که عملاً برای بیماران صعب العلاج و درمانی وجود ندارد و نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند.

او با بیان اینکه از ابتدای شروع کرونا در راستای هماهنگی با ستاد ملی مقابله با کرونا ستاد مواجهه با کرونا در کمیته امداد در تمامی استان‌ها راه‌اندازی شد، گفت: این ستاد هماهنگی و همکاری نزدیکی را با ستاد ملی مقابله با کرونا دارد.

بختیاری گفت: در این راستا کمک‌های مردمی کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان موجب شد ما در تنگنا قرار نگیریم.

او با بیان اینکه در این راستا ستاد اجرایی فرمان امام ۹۲ میلیارد تومان بنیاد مستضعفان ۵۰۹ میلیارد تومان و خیرین ۹۷ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند، ادامه داد: بعد از فراخوان مقام معظم رهبری برای اجرای رزمایش همدلی کمک‌های مردمی و خیری به اوج خود رسید.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه برای مقابله با شیوع کرونا مددجویان کمیته امداد که شاغل شده بودند خط تولید محصولات خود را تغییر دادند و در راستای مقابله با کرونا محصولاتی را تولید کردند، گفت: در حال حاضر کمیته امداد با کمک خیرین و مددجویان روزانه یک میلیون ماسک تولید می‌کند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه هر ساله پایگاه جشن عاطفه‌ها در مدارس و امسال به علت کرونا در کنار مدارس و با توجه به ایام محرم و صفر شور عاطفه‌ها برگزار می‌شود، گفت: در این زمینه مردم می‌تواند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را اهدا کنند.

او با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ۲۰۰ هزار بسته آموزشی را در اختیار کمیته امداد قرار داد تا به دانش‌آموزان نیازمند برسد، افزود: در حال حاضر ۲۰۰ هزار بسته آموزشی کسری داریم که با کمک مردم و خیرین تهیه خواهد شد.

بختیاری افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده با وزارت آموزش و پرورش اعلام شد ۷۲۴ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند.

او با بیان اینکه برای ارائه ابزار‌های آموزشی الکترونیک اولویت ما ۲۵۰ هزار دانش‌آموز نیازمند هستند، تصریح کرد: بر اساس قراردادی که با یکی از شرکت‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام منعقد شده است قرار است ۵۰ هزار تبلت تا مهر ماه تحویل کمیته امداد شود.

او با بیان اینکه اولویت تحویل تبلت به خانواده‌های مددجویان و خانواده‌هایی هستند که بیش از سه دانش آموز دارند، گفت: بنیاد مستضعفان ۱۴۰۰۰ تبلت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ۱۰۰۰۰ تبلت را در اختیار دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد قرار داده است.

بختیاری ادامه داد: در این راستا اپراتور‌های تلفن همراه نیز ۲۵ هزار تبلت را در اختیار دانش‌آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد قرار دادند.


او با بیان اینکه رکن اصلی کمیته امداد توانمند سازی جامعه هدف است، گفت: خانواده‌ها یک نفر تحت پوشش کمیته امداد۱۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان خانواده دو نفره ۲۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان، خانواده سه نفره ۲۸۹ هزار تومان، خانواده چهارنفره ۳۸۴هزار و ۵۰۰ تومان و خانواده ۵ نفره به بالا ۴۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان مستمری دریافت می‌کنند.

بختیاری گفت: مستمری پرداخت شده توسط کمیته امداد به غیر از یارانه است که دولت به همه افراد جامعه واریز می‌کند همچنین ما می‌دانیم که این عدد زیادی نیست و اعتراضات انجام شده همگی وارد هستند.

او با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ با همکاری مجلس و سازمان برنامه و بودجه قرار است که رقم پرداخت مستمری به مددجویان بیشتر شود چرا که این ارقام کشش مخارج نیازمندان را نمی‌دهد، گفت: کمیته امداد از سالمندان و بیماران صعب العلاج مادام العمر حمایت می‌کند، اما دیگر مددجویان باید توانمند شوند و درآمد باثباتی داشته باشند.

او گفت: برای ایجاد درآمد با ثبات نیازمندان با قراردادی که با سازمان فنی و حرفه‌ای بسته شد قرار است ۷۰ درصد آموزش‌ها رایگان و مابقی توسط کمیته امداد پرداخت شود تا مددجویان بتوانند برای خود شغل داشته باشند.

او با بیان اینکه در راستای برنامه پنج ساله تاکنون ۴۹۰ هزار شغل ایجاد شده است، گفت: بودجه‌های دولتی کمیته امداد توسط دیوان محاسبات  نظارت می‌شوند و بودجه‌های غیردولتی توسط موسسه مفید راهبر که موسسه حسابرسی کمیته امداد است ارزیابی می‌شود.

رئیس کمیته امداد افزود:حتی یک ریال از پول صندوق های صدقات نیز به عنوان حقوق به عوامل پرداخت نمی شود و همه آن، صرف کمک به نیازمندان و به ویژه یتیمان می شود.

او گفت: کمیته امداد در سال ۱۳۷۴ تا پایان ۱۳۹۷، ۷۰۰ هزار خانواده را مستقل کرد و این را از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند.