درخواست شورای شهری‌ها از حناچی جهت ساماندهی فوری املاک شهرداری

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران در تذکری به شهردار پایتخت درباره سامان دهی وضعیت املاک شهرداری اظهار داشت:‌ بازپس‌گیری املاک واگذارشده شهرداری و به سامان رساندن این موضوع، یکی از موضوعات و دغدغه‌های کلیدی اعضای شورای شهر بوده است و بارها بر رعایت اصل شفافیت، پاسخگویی و پیگیری احقاق حق مردم تأکید داشته‌ایم.

وی افزود: با گذشته سه سال علی‌رغم همه پیگیری‌ها، شهرداری تهران اقدام مشهود و مؤثری در بازپس‌گیری املاک انجام نداده است و اقدام رئیس سابق سازمان املاک شهرداری در ارسال گزارش وضعیت املاک به اعضای شورا با برکناری آن همراه شد. 

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با گذشته سه سال از عمر شورای شهر، هیچ تغییری در وضعیت نابسامان املاک شهرداری صورت نگرفته و کماکان این املاک دراختیار اشخاص حقیقی و حقوقی است و به نظر می‌رسد عزم و توانایی برای به سرانجام رسیدن ساماندهی املاک در شهرداری وجود ندارد. 

حق‌شناس خاطرنشان کرد: موضوع مورد نظر وقتی که توسط اعضای شورای شهر در فضای مجازی پیگیری شد، پاسخ غیرمرتبط و غیرقابل قبول شهردار را به همراه داشت و باید پیروز حناچی نسبت به ارائه گزارش فوری مورد انتظار در خصوص آخرین وضعیت املاک و ساماندهی آنها اقدام کند. 

وی بیان داشت: متن تذکر من مورد تایید دیگر اعضای شورای شهر مانند علی اعطا، حجت نظری، حسن خلیل آبادی، محمد سالاری، محمد علیخانی و محمود میرلوحی هم بوده و به امضای آنها هم رسیده است.