آخرین آمار مراجعه شهروندان به مراکز درمانی شهرداری تهران در پی شیوع کرونا

حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران  با اشاره به آخرین مراجعات شهروندان به مراکز درمانی شهرداری تهران، اظهار کرد: روند مراجعات به مراکز درمانی شهرداری تهران نسبت به ۱۰ روز پیش، دو برابر شده است و اگر همین روند ادامه داشته باشد، به زودی به تعداد مراجعات روزانه موج اول شیوع کرونا خواهیم رسید، با این تفاوت که در موج نخست، بسیاری از مراجعان به دلیل وحشت از ابتلا با احتمال کرونا به مراکز مراجعه می‌کردند، اما مراجعات جدید همراه با علائم جدی‌تری هستند که احتمال ابتلای مراجعان را نسبت به موج اول شیوع ویروس کرونا افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به اخباری مبنی بر افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در بین کارمندان شهرداری، آیا برنامه‌ای برای غربالگری هدفمند در این رابطه در نظر گرفته شده است؟، بیان کرد: البته روند ابتلا به کرونا در بین کارمندان شهرداری تهران شبیه جامعه است و ما اطلاعاتی دال بر افزایش نرخ ابتلا در بخش‌های مختلف شهرداری نسبت به جامعه نداریم، اما در مورد غربالگری؛ در ابتدای سال جدید حدود ۶۳ هزار نفر از کارکنان و کارگران شهرداری مورد غربالگری قرار گرفتند و برای افراد مشکوک آزمایش‌های تکمیلی و درمان انجام شده و این روند تا اواخر خردادماه ادامه داشت.

چوبینه  افزود: از تیرماه نیز افرادی که دچار علائم هستند، مورد آزمایش قرار می‌گیرند. علاوه بر این تیم‌های متخصص اورژانس شرکت شهر سالم در برخی از ساختمان‌های شهرداری و به خصوص در برنامه‌ها و مراسم‌ها استقرار پیدا می‌کنند و معاینات اولیه مثل سنجش دمای بدن و میزان اکسیژن خون افراد حاضر را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به تدوین دستورالعمل غربالگری برای مکان‌های اسکان کارگران شهرداری، یادآور شد: دستورالعمل تدوین شد و در اردیبهشت ماه بیش از ۲۰ هزار نفر کارگر شهرداری مورد غربالگری کرونا قرار گرفتند. با توجه به اینکه برنامه پایش سلامت کارگری به طور دوره‌ای برای همه کارگران در دستور کار شرکت شهر سالم قرار دارد، در زمان پایش سلامت این همکاران، غربالگری کرونا نیز طبق دستورالعمل‌ها و در فضای باز انجام می‌شود.