افزایش قیمت موادمخدر در سال جاری

سردار مجید کریمی درباره قیمت موادمخدر در نیمه نخست امسال اظهارکرد: امسال به دلیل شیوع کرونا و توقف بخشی از ترددها در سراسر دنیا، تردد سیستم‌های حمل و نقل نیز در سراسر جهان کاهش پیدا کرد، مدتی بعد نیز با از سرگیری یکسری از ترددها هزینه‌های حمل و نقل نیز افزایش پیدا کرد و در مجموع تمام این موارد سبب شد تا حدود یکی دو ماه پس از شیوع کرونا که همزمان با اوایل سالجاری بود، قیمت مواد مخدر نیز افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر اقدامات و اشراف اطلاعاتی پلیس در ناامن کردن بسترها و فضای قاچاق موادمخدر و بالا رفتن ریسک قاچاق نیز به عنوان عامل دیگری بر افزایش قیمت‌ موادمخدر اثر گذاشت و در مجموع ما شاهد افزایش قیمت مواد مخدر بودیم.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با انتقاد از کم‌توجهی پلیس برخی از کشورهای منطقه در مبارزه با موادمخدر در دوران شیوع کرونا گفت: متاسفانه پلیس برخی از کشورهای همسایه که بیشترین میزان تولید مواد مخدر را هم دارند در دوران شیوع کرونا کار را تعطیل کردند و همین موضوع شبب شد تا ما با هجمه بیشتری از ورود مواد مخدر به کشور مواجه شویم. در این شرایط ماموران نیروی انتظامی نه تنها از کار خود کم نکردند، بلکه حضور و ماموریتشان که بیشتر شد که نتیجه آن هم افزایش کشفیات و عملیات‌های موفق پلیس در برخورد با قاچاقچیان بود. 

کریمی افزود: در عین حال پلیس مبارزه با موادمخدر در دیگر جنبه ها نیز کار را ادامه داد و علیرغم مشکلات و مسائلی که در بحث جمع آوری معتادان متجاهر وجود داشت، این طرح ادامه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات پلیس در نیمه اول امسال با قوت اجرا شد و در نیمه دوم نیز با قوت ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: در مسیر مبارزه با موادمخدر برخی از همکاران ما دچار مشکلات و آسیب هایی شده و از جان خود مایه گذاشتند، در دوران شیوع کرونا نیز بعضا مشکلاتی برای برخی از ماموران پلیس ایجاد شد اما تاثیری بر اراده آنان در مبارزه با موادمخدر ایجاد نکرد.