آخرین آمار ابتلا به کرونا در 5 مهر/ فوت ۱۷۲ بیمار در شبانه روز گذشته

ویروس کرونا  در کشور جولان می دهد و مسئولان و مردم نگران وضعیت کرونا در کشور هستند. آخرین آمار کرونا در کشور را از زبان سخنگوی وزارت بهداشت بخوانید.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: از دیروز تا امروز  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 3204 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که 1274  نفر از آنها بستری شدند.

173 جان باخته کرونا در 24 ساعت گذشته

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۴۳ هزار و ۸۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.


بیشتر بخوانید:

آزیترومایسین کرونا را درمان می کند؟

واکسن کرونا آکسفورد صحت دارد؟

درمان کرونا با زهر زنبورعسل واقعیت دارد؟

علائم جدید کرونا چیست؟

وام کرونا برای رانندگان


بهبود و ترخیص ۳۷۲ هزار و ۵۱ نفر از بیماران

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۷۲ هزار و ۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

کرونا

وضعیت شدید  ۴۰۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹

 لاری بیان داشت: ۴۰۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون سه میلیون و ۹۰۵ هزار و ۳۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وضعیت شهرها

وی خاطرنشان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

کرونا وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.