رونمایی از گنجینه شهدای دانشجو با حضور وزیر علوم

محمد جواد نیک روش رئیس بسیج دانشجویی کشور در آئین رونمایی از گنجینه شهدای دانشجو که امروز با حضور وزیر علوم برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس که در قالب برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود یکی از پر مخاطب‌ترین برنامه‌ها بوده است.

او ادامه داد: اعزام دانشجویان به مناطق جنگی برای آشنایی با این دوران همواره مد نظر ما بوده است.

نیک روش افزود: یک هزار و ۲۰۰ یادواره دانشجویی تاکنون در کشور برگزار شده که تعداد زیادی از دانشجو‌ها در آن‌ها فعال بوده اند. تولیدات فاخر فرهنگی برای بیان فرهنگ ایثار و شهادت توسط دانشجویان تکمیل شده است. از سال ۹۰ جمع آوری اطلاعات شهدای دانشجو شروع شده و امروز رونمایی می‌شود.

او ادامه داد: وصیت نامه شهدای دانشجو که خطوط اصلی انقلاب اسلامی به وسیله آن‌ها تبیین شده در این مجموعه گرد آوری شده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی اظهار کرد: برای آماده کردن گنجینه شهدای دانشجو، دانشجویان با کمترین امکانات و هزینه‌های شخصی نزد خانواده شهدا می‌رفتند و خاطرات و یادگاری‌های آن‌ها را برای این مجموعه ثبت و ضبط کردند.

نیک روش اظهار داشت: دانشجویان همیشه جز, پیشتازان و پیشروان نهضت انقلاب اسلامی بودند و امروز در عرصه جنگ نرم و مقابله با تحریفی که دشمن به دنبال آن است، دانشجویان می‌توانند زبان گویای انقلاب اسلامی باشند.

او گفت: امیدواریم فضای دانشگاه فضای تراز انقلاب اسلامی شود.

نیک روش ادامه داد: اطلاعات ۴ هزار شهید دانشجو در این مجموعه جمع آوری شده و همچنان در حال به روز رسانی است. برای جمع آوری این اطلاعات یک هزار دانشجو از نقاط مختلف کشور به فعالیت پرداختند.