واگذاری عملیات توانبخشی به بخش خصوصی

بهزاد ستاری صبح امروز در نشست با مسئولان حوزه توانبخشی بهزیستی اردبیل اظهار کرد: در راستای واگذاری پرونده‌های توانبخشی به بخش خصوصی در یک سال اخیر بیش از 3 هزار و 500 پرونده واگذار شده است.

وی گفت: در این حوزه کمک هزینه کاشت حلزون به 21 نفر و مناسب‌سازی منزل و خودرو به تعداد 200 مورد به انجام رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از پرداخت هزینه‌های ایاب و ذهاب و همچنین کمک هزینه بهبود تغذیه کودکان در مراکز بهزیستی خبر داد و یادآور شد: ساماندهی و پرداخت هزینه‌های تغذیه افراد مبتلا به اختلال فنیل کتونوری به تعداد 13 نفر در یک سال گذشته انجام شده است.

ستاری به ارائه خدمات توانبخشی در منزل به معلولان اشاره کرد و گفت: 120 نفر معلول از این خدمات در قالب توانبخشی مبتنی بر خانواده استفاده کردند.

این مسئول اجرای طرح توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی را یادآور شد و افزود: ارائه خدمات به 50 نفر معلول ضایعه نخاعی انجام شده است و در این راستا حق پرستاری نیز به معلولان ضایعه نخاعی به تعداد بیش از 250 نفر و ارائه خدمات از طریق تیم سیار به بیش از 250 نفر به انجام رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل معافیت 120 معلول را از خدمت سربازی با صدور  کارت معافیت در قالب ماده 6 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان یادآور شد و افزود: در 32 مرکز نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن ساماندهی و ارائه خدمات به انجام رسیده است.

ستاری از اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در 10 شهرستان استان خبر داد و گفت: شناسایی و ارائه خدمات توانبخشی به بیش از 7 هزار معلول در قالب این طرح مدنظر و مورد توجه جدی است.