گزارش کامل دور دوم انتخابات مجلس دهم در استان اردبیل

از ساعت 8 صبح امروز انتخابات دور دوم مجلس دهم برای کسب 68 کرسی باقیمانده در 55 حوزه انتخابیه کشور آغاز شد؛ در استان اردبیل نیز در دو حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین و حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار چهار کاندیدا برای تکیه زدن بر 2 صندلی سبز بهارستان با یکدیگر رقابت می‌کنند تا امروز با آراء مردم، پرونده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بسته شود.

*در مرحله اول انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس دهم که روز جمعه هفتم اسفندماه سال 1394 در سراسر کشور برگزار و در آن تکلیف 207 حوزه انتخابیه مشخص شد، در نتیجه 222 منتخب ملت مشخص شدند از استان اردبیل هم تکلیف 5حوزه مشخص و صدیف بدری، رضا کریمی، بشیر خالقی، ولی ملکی و میر حمایت میرزاده راهی بهارستان شدند.

*دور دوم انتخابات  مجلس دهم در 21 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل اصفهان، ایلام، بوشهر، استان تهران، استان چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، فارس،‌کردستان، کرمانشاه،‌گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، استان مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد در حال برگزاری است.

*در استان اردبیل برای مرحله دوم انتخابات مجلس دهم 725 شعبه اخذ رای در این استان فعال است که از این تعداد 350 شعبه شهری و 375 شعبه در مناطق روستایی است.

*در ساعات اولیه رای‌گیری، سردار جلیل بابازاده قانع فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل رای خود را به صندوق انداخت.

 

**مجید خدابخش استاندار اردبیل صبح امروز در مسجد قدس رای خود را به صندوق انداخت؛وی در جریان بازدید از شعبه های اخذ رای در اردبیل گفت: عوامل اجرایی در انتخابات کاملا بی طرف هستند و آرای مردمی را امانت الهی دانسته و آن را پاس می دارند.

 

*دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانندرأی بدهند

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای توجه داشته باشند که لازم نیست شناسنامه رأی دهنده عکس دار باشد؛ طبق اطلاعیه شماره 109 ستاد انتخابات کشور هموطنان عزیز و اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای، لازم نیست شناسنامه رأی دهنده عکس دار باشد و دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت کرده و رأی بدهند.

همچنین از کلیه هموطنان عزیز درخواست شده جهت تسهیل امر رأی گیری به هنگام اخذ رأی کارت یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.

* *مسئولان پارس‌آباد رأی خود را به صندوق انداختند+ عکس

در آغازین ساعات شروع رأی گیری، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان پارس آباد با حضور در پای صندوق سیار مستقر در مسجد جامع این شهر، رأی خود را به صندوق انداختند.

 

**دستگیری عامل خرید و فروش رای‌‎ در‌ اصلاندوز

یکی از عوامل خرید و فروش رای به جرم پخش 70 میلیون تومان پول به مردم اصلاندوز جهت خرید رای، توسط ماموران امنیتی دستگیر شد.

 

ارسال پیامک تبلیغاتی در روز انتخابات!

در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، یکی از کاندیداها با فرستادن پیامک انبوه  سعی در کسب آراء مردم دارد؛این پیامک در حالی به گوشی شهروندان اردبیلی ارسال می شود که  مهلت قانونی انتخابات دو روز پیش به پایان رسید.

حضور پرشور مردم اصلاندوز در پای صندوق‌های رای+تصاویر

از ساعت 8 صبح امروز در 37 شعبه اخذ رای  اصلاندوز، مردم حضوری گسترده دارند.

 

رئیس پلیس استان اردبیل در حال رای دادن+عکس

 

سردار ابراهیم کریمخانی رئیس پلیس استان اردبیل در مسجد جامع سرعین در مرحله دوم انتخابات شرکت کرده و رای خود را به صندوق انداخت.

 توصیه خطیب جمعه اردبیل به کاندیداها 

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل از نامزدها خواست با اعلام نتیجه انتخابات در برابر قانون تسلیم باشند؛وی از کاندیداها خواست که اگر اعلام شکست شد حتما طرفداران خود را به قبول نتیجه ملزم کنند.

 به گفته وی کوچکترین تخطی از قانون توسط نامزد موجب عصیان طرفداران خواهد شد و در این خصوص نامزد، مسئول اصلی حوادث پیش آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: فردا شنبه باید روز مهربانی و عطوفت و رفاقت باشد و تمام کینه ها، کدورت ها و رقابت ها باید در این روز دفن شود، چراکه انتخابات عامل وحدت و عزّت است و نباید به عامل اختلاف و ذلّت تبدیل شود.

 

امام‎جمعه اردبیل در شعبه رای‌گیری: شنبه روز رفاقت و همدلی است
 
 
امام جمعه اردبیل در شعبه رای گیری گفت: شرکت آگاهانه و مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات باعث افزایش عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی می شود.
 
شعبه‌های رای‌گیری شلوغ تر شد+ تصاویر
با نزدیک شدن به ساعات پایانی انتخابات شعبه های اخذ رای شلوغ تر شد.
 

تمدید رای گیری تا ساعت 20 شب

رای گیری تا ساعت 20 شب تمدید شد؛تمدید رای گیری بعد از ساعت 21 بعهده استانداران واگذار شده است.

اعلام نتایج اولیه از سرشماری صندوق ها:
اصلاندوز:(پورحسین: 7426    بیگدلو:5155 )
اردبیل:(47918 محمد فیضی زنگیر،46156 سیدکاظم موسوی)
بیله سوار:(پورحسین 9554  و بیگدلو 10907 )
نمین:(موسوی5442  وفیضی:3112 )
سرعین:(موسوی 1700و فیضی:1122 )

 

شکور پورحسین" نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس دهم شد
نتیجه نهایی غیر رسمی آرا دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار بر اساس منابع غیر رسمی:

(آقای ایرج بیگدلو 48575 رای، آقای شکور پورحسین 52731 رای و میزان مشارکت مردم: 60 درصد)

 
محمد فیضی راهی بهارستان شد
محمد فیضی با کسب نزدیک به 77 هزار رای نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دهم شد.
 
هفت بهارستان نشین استان اردبیل مشخص شدند
بر اساس نتایج غیر رسمی و با شمارش اولیه آراء دور دوم انتخابات مجلس دهم، محمد فیضی و شکور پور حسین راهی بهارستان شدند.
 
نتایج رسمی دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل+آرا
وزارت کشور نتایج رسمی دور دوم انتخابات مجلس دهم در استان اردبیل را اعلام کرد.
در حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین آقای محمد فیضی زنگیر با کسب 76145 رأی از مجموع 136810 آرای صحیح مأخوذه به مجلس راه یافت.
در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار آقای شکورپورحسین شقلان با کسب 52731 رأی از مجموع 101306 آرای صحیح مأخوذه به مجلس راه یافت.در دور اول انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس دهم، از پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل صدیف بدری، رضا کریمی، بشیر خالقی، ولی ملکی و میر حمایت میرزاده راهی بهارستان شدند.