شاکی پرونده شورای شهر من هستم

لیلا تقوی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال افشاگری یکی از اعضای شورای شهر در جلسه علنی و صحبت‌هایی که دیروز یکی دیگر عضو شورای شهر اردبیل داشت لازم است مواردی را شفاف و روشن به مردم اعلام کنیم، چراکه عده‌ای به بهانه‌های مختلف دنبال حاشیه‌سازی در این پرونده هستند و می‌خواهند نظم و وقت جلسه را گرفته و به هم بزنند.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: بنده شاکی پرونده اعضای شورای شهر در دوره سوم هستم و در مورد تخلفات رخداده اطلاعات جامعی را در اختیار مراجع قضایی و بازرسی قرار دادم.

تقوی عنوان کرد: بنده به عنوان شاکی این پرونده موارد تخلف انجام‌شده توسط هشت عضو شورای شهر را که در رسیدگی به پرونده به آن به عنوان تصرف غیرقانونی در اموال دولتی تأکید شده است با ارائه گزارش به بازرسی و مراجع قضایی پیگیری کردم و به دنبال آن دستگاه قضایی نیز به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا کرده است.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: بعد از برگزاری جلسات مختلف و رسیدگی به موارد تخلف برای هشت عضوی شورای شهر اردبیل احکام صادر شده که متهمان با رعایت ماده 125 قانون مجازات اسلامی به 50 ضربه شلاق تعزیری و جبران خسارت وارده و اجرةالمثل و همچنین جزای نقدی معادل مبلغ مورد نظر محکوم شدند که در بین متهمان دو عضو فعلی شورای شهر اردبیل و یکی از مسؤولان شهر نیز حضور دارند که البته حکم صادر شده در مدت 20 روز قابل فرجام‌خواهی است و در صورت قطعی شدن حکم متهمان باید به محکومیت قانونی گردن نهند.

وی افزود: اینکه عده‌ای با حاشیه‌سازی و عصبانیت بخواهند با الفاظ نادرست در صحن شورا به دیگران توهین کرده و نظم و انضباط را به هم بزنند منطقی به نظر نمی‌رسد و اگر رسانه‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در این زمینه موضوعات و مسائلی را مطرح می‌کنند نباید در این زمینه موضع‌گیری کرد، چراکه برای افراد بالاتر از اعضای شورای شهر احکام قضایی صادر شده و نقدهایی از آنها انجام می‌شود که اگر آنها بخواهند هر روز از رسانه‌ها شکایت کنند باید مراجع قضایی روزانه به صدها پرونده در این زمینه رسیدگی کند.

نایب رئیس اسلامی شورای شهر اردبیل نباید واقعیت‌ها را از مردم و نمایندگان افکار عمومی کتمان کرد و هرگونه فرافکنی و طرح موضوعات حاشیه‌ای در این زمینه به صلاح تعدادی از اعضای شورای شهر نیست که بخواهند غوغاسالاری کنند.

تقوی تصریح کرد: در مدت یک سال از عمر شورای چهارم بهتر است با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهر و مردم به جای تضییع حقوق آنها باید به درد‌ها و مشکلات آنها رسیدگی کرد و اگر محکومیتی نیز وجود دارد باید به آن گردن نهاد.

وی افزود: عضو شورای شهر اردبیل دیروز مدعی شد که به خاطر 48 میلیون تومان، محکومیت قضایی صادر شده است در حالی که این رقم درست نیست و تنها این عضو شورا در تصرف غیرقانونی اموال شهرداری 172 میلیون تومان تضییع حقوق شهرداری را مرتکب شده است که بخش عمده‌ای از این هبه‌ها و بخشش‌ها مربوط به شهرداران سابق و ساختمان بنیاد شهید بوده است نه اینکه بخواهند برای خانواده‌های ایثارگران یا افراد تحت پوشش بهزیستی از محل ماده 17 هبه‌ای داشته باشند.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل تصریح کرد: لزومی نداشت که ما بخواهیم یکی از شهرداران سابق اردبیل را به همراه اعضای خانواده خودشان با پول شهرداری به حج بفرستیم یا مبلغی را برای شهردار پاداش در نظر بگیریم که همه این موارد تخلف آشکاری است که انجام‌ شده است.

عضوی که محکوم است صلاحیت حضور در شورا و کمیسیون‌های ماده 100 را ندارد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل یادآور شد: بر اساس قانون هرگاه اعضای شورا و شهرداران غیرکارمند مرتکب جرائم مذکور 19 اصلاحی قانون کیفر عمومی شوند مانند کارکنان دولت با آنها عمل خواهد شد در صورتی که عضو شورای شهر مورد تعقیب دادسرا قرار گیرد پس از صدور کیفرخواست دادستان از عضویت شورای شهر محروم است.

تقوی عنوان کرد: بر همین اساس دو عضو شورای شهر اردبیل در دوره سوم در دوره چهارم حضور دارند و کیفرخواست دادستان برای آنها صادر شده است به خودی خود از عضویت شورای شهر معلق هستند.

وی گفت: در چنین شرایطی است که این دو عضو شورا صلاحیت رأی دادن و حتی حضور در جلسات شورا را ندارند چه برسد به اینکه بخواهند در کمیسیون ماده 100 با محکومیت خود برای دیگران رأی صادر کنند.

وی افزود: در صورت ثابت شدن جرم علاوه بر مجازاتی که در قانون برای این‌گونه اعمال پیش‌بینی شده مرتکبان برای دو دوره از عضویت شورای شهر محکوم می‌شوند که این هم خود جای تأمل خواهد داشت که با این حکم سریع بعد از قطعی شدن حکم باید بسیاری از افراد مناصب خود را ترک کرده و دو دوره از حضور در شورای شهر و کاندیدا شدن محروم شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل افزود: اینکه ادعا شده است اسناد شورای شهر مورد دستبرد قرار گرفته یا این اسناد در اختیار بازرسی و نظارت قرار گرفته است صحت ندارد، چراکه تمام مصوبات شورای شهر در اختیار رسانه‌ها و سایت شورای شهر اردبیل است تا به صورت شفاف و روشن در اختیار مردم قرار گیرد.

تقوی ادامه داد: هشت عضو شورای شهر اردبیل در دوره سوم به جای آنکه دنبال حاشیه‌سازی و فرافکنی باشد بهتر است در برابر این مردم به خاطر کارهای غیرقانونی که انجام دادن عذرخواهی کنند و اشتباهاتشان را بفهمند و درصدد جبران آن بیاید وگرنه با چنگ زدن به سر و صورت این و آن نمی‌توان مشکلی را حل کرد.