فعال سازی واحدهای تولیدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

به نقل از نیریمیز، اقبال عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل در بازدید از کارخانه های راکدو نیمه فعال شهرستان نیر گفت: با راه اندازی کارخانه های راکد در مناطق مختلف استان اقتصاد مقاومتی صورت عملی خواهد گرفت.

 

وی اظهار کرد: توسعه و راه اندازی کارخانه ها و طرح های صنعتی علاوه بر افزایش تولید داخلی زمینه اشتغال پایدار را فرهم می کند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل در بازدید از کارخانه فرآورده های لبنی آچاک نیر که از پنج سال پیش راکد مانده گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری 67 میلیارد ریالی بخش خصوصی و با حمایت دولت در سال 1380 راه اندازی شد که بعد از چند سال فعالیت در سال 90 تعطیل شده و برای فعال کردن آن به تسهیلات 35 میلیارد ریالی نیاز است.

 

عباسی به ظرفیت بالای شهرستان نیر در تولید شیر و فرآورده های آن اشاره کرد و افزود: هم اکنون از چهار مرکز جمع آوری شیر منطقه سه مرکز فعال بوده و روزانه 184 تن شیر تولید و جمع آوری می شود.

 

وی گفت: با راه اندازی این کارخانه برای 20 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

 

 

عباسی در ادامه از کارخانه آب معدنی محراب بهشت و کارخانه آب معدنی عطش که در شهرک تخصصی آب سبلان  نیر قرار دارد بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات این کارخانه ها قرار گرفت.

 

معاون امور اقتصادی استاندار در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان نیر با اشاره به اینکه دولت تمام توان خود را برای فعال کردن واحدهای صنعتی غیر فعال بکار گرفته است، بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است که واحدهای غیر فعال را فعال و واحدهایی که با ظرفیت کم کار می کنند را ارتقا دهیم و از سرمایه گذاری جدید در استان حمایت می کنیم.

 

وی بیان کرد: صنعتگران و تولید کنندگان استان همچنان با برخی مشکلات مواجه هستند و دولت تدبیر و امید عزم خود را برای رفع مشکلات و موانع آنها جزم کرده، اگر قصد داریم به اقتصاد مقاومتی دست یابیم و مولفه های آن را پیاده سازی کنیم باید مشکلات بخش صنعت و تولید در استان رفع شود.