۱۹ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اردبیل پرداخت شد

محمدباقر حاجیلر صبح امروز در جلسه بررسی راهکارهای جذب کمک های خیران برای آزادسازی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد در اردبیل اظهار داشت: تاکنون 80 زندانی جرایم غیرعمد از زندان های استان اردبیل آزاد شده‌اند و با کمک خیران استان مجموع بدهی بیش از 19 میلیارد ریالی آن‌ها پرداخت شده است.

وی افزود: خوشبختانه با کمک خیران استان اردبیل زندانیان جرائم غیرعمد به جامعه بازگشتند و ما در تلاش هستیم که همکاری مناسبی بین مسئولان زندان و مسئولان قضایی به‌وجود آوریم تا بتوانیم زمینه آزادسازی این زندانیان را فراهم کنیم.

حاجیلر تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی ستاد حمایت از این زندانیان بوده چرا که باید در بررسی پرونده‌های آن‌ها دقت بیش‌تری داشته باشند و برای رفع مشکلات این افراد تمام اقدامات لازم را انجام کنند.

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل گفت: خوشبختانه امسال با برگزاری جشن گلریزان بیش از 5 میلیارد ریال از خیران استان جمع آوری شد و این نکته قابل توجه است در ماه رمضان امسال هم کمک‌های مالی و حمایت‌های خیران استان اردبیل  نسبت به سال گذشته حدود 100 درصد افزایش یافته بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان اردبیل 470 نفر است که از این تعداد 383 محکوم مالی، 68 محکوم مهریه و نفقه و 19 مددجو به‌خاطر تصادفات و حوادث کارگاهی در زندان هستند.

حاجیلر اظهار کرد: با توجه به تغییرات هیئت مدیر ستاد دیه افزایش حمایت‌‌ها و همکاری خیران و مسئولان نسبت به سال‌های گذشته به نسبت قابل توجهی افزایش یافته است و امیدواریم که این موضوع در سال‌های آینده نیز به همین منوال باشد.