خسارت بیش از 27 میلیارد ریالی بارش برف در اردبیل

مسعود امامی یگانه افزود: بارش برف در اردبیل بیشتر بر درختان سطح شهر و سیم های برق خسارت وارد کرد که بر اساس برآورد اولیه و اعلام شرکت توزیع برق و شهرداری اردبیل این خسارت در سیم های برق به میزان 7 میلیارد و500 میلیون ریال و درختان سطح شهر هم 20 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به شدت بحران برف در اردبیل و تلاش نیروهای امدادی برای مهار آن افزود: شدت بارش برف در چند سال اخیر آن هم در فصل پاییز کم سابقه بود اما با تلاش نیروهای امدادی و مشارکت مردم بحران پیش آمده مهار شد و در حال حاضر هم 400 مورد قطعی سیم برق اصلاح شده است و مشکلی در رابطه با قطعی برق در شهرها و بخشها و روستاها دیده نمی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در خصوص کمبود تجهیزات لازم برای مقابله به بحران در استان اردبیل گفت: مشکل عمده ما در اتفاق اخیر کمبود بالابر و اره برقی بود که با هماهنگی استاندار اردبیل امکانات و تجهیزات لازم از آذربایجان شرقی بعنوان استان معین تامین شد.

امامی گفت: البته با این امکانات اندک هم بسیاری از اتفاقات برق اصلاح شده بود اما برای اینکه بطور سریع خاموشی برق رفع شود امکانات لازم از آذربایجان شرقی در خواست و به موقع هم تامین شد.

وی میزان خسارت های وارده به سازمان مدیریت بحران و وزارت کشور گزارش شده و وزارت کشور ضمن هماهنگی با سازمان مدیریت وبرنامه ریزی پیشنهاد جبران این خسارت و تخصیص اعتبار را خواهند داد که انشاالله با تخصیص اعتبار بخشی از خسارتها جبران شود