کاهش ۵۰ درصدی برداشت بادام از سطح باغ‌های شهرضا

عبدالرضا تاکی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: سطح زیر کشت بادام در شهرستان شهرضا 60 هکتار است که متوسط  عملکرد این محصول 1.5 تن در هکتار است.

وی افزود: در سال زراعی جاری با وجود تدوام شرایط خشک‌سالی و سرمازدگی بهاره با افت تولید محصول در این شهرستان روبه‌رو بودیم و  میزان تولید بادام حدود 54 تن برآورد می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: بادام جزو درختانی است که به شرایط خشک‌سالی مقاوم است، بنابراین کشت آن بایستی مورد توجه قرار گیرد و به منظور توسعه باغات بادام و مقابله با سرمای بهاره استفاده از ارقام دیر گل مانند شاهرود 12 توصیه می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا واحد باغبانی جهاد کشاورزی شهرضا آماده ارائه مشاوره به کشاورزانی که قصد احداث و احیا باغ بادام را دارند، است.

ارزیابی نحوه عملکرد زنبور تریکو گراما بر روی آفت کرم گلوگاه انار

تاکی افزود: به دنبال توزیع کارت‌های تریکو گراما به منظور مبارزه بیولوژیک با کرم گلوگاه انار در شهرضا به عنوان مهم‌ترین آفت تهدید‌کننده انار شهرضا و کنترل و بررسی مداوم عملکرد آن توسط کارشناسان استان و شهرستان، سطوحی از باغات انار این شهرستان مورد بازدید مدیر حفظ نباتات استان و کارشناس معین و کارشناسان حفظ نباتات شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این بازدید وضعیت خسارت آفت کرم گلوگاه انار و نحوه عملکرد زنبور تریکو گراما و زنبور براکون بر این آفت بررسی شد که پس از پایان برداشت محصول نتایج کلی آن اعلام می‌شود.

بازدید کارشناسان مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان از سایت الگویی انار در شهرضا

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا افزود: معاون مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاوزی استان و کارشناسان این مدیریت به همراه مدیر و کارشناسان شهرستان از سایت الگویی انار واقع در منطقه چغاد شهرضا  بازدید به عمل آوردند.

وی گفت: در این بازدید که به منظور بررسی تاثیر تغذیه درختان انار با روش‌های متفاوت مانند تاثیر اسید آمینه، آهن و روی بر درختان انار و مقایسه آن با درختان شاهد انجام گرفت، توصیه‌هایی در زمینه اصلاح و تغذیه باغات   انار به باغداران داده شد.