ترخیص 25 هزار تن برنج رسوبی /برگزاری جلسه با وزیر درباره پوشک

عباس قبادی شب گذشته در حاشیه جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار که بعد از سخنان مقام معظم رهبری در مورد گرانی‌های بی دلیل برگزار شد، گفت: طی این جلسه به گمرک اجازه داده شد تا کالاهای اساسی و کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی را با اخذ تعهد از واردکننده و پس از پرداخت عوارض قانونی به صورت موقت تا 90 درصد ترخیص کند تا کالاهایی که اکنون در بنادر کشور انباشته (دپو) شده است به بازار عرضه شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: طی دو روز گذشته هم بیش از 25 هزار تن برنج که طی ماه‌های گذشته در بنادر کشور رسوب کرده بود طی همین چارچوب ترخیص شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار بیان داشت: در حوزه مواد پروتئینی مصوب شد که اگر شرایط تولید گوشت قرمز در کشور وجود دارد شرکت پشتیبانی امور دام این کالا را خرید تضمینی و برای تنظیم بازار نگهداری کند.

قبادی اظهار داشت: در بخش  گوشت مرغ وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که کشور در شرایط خوبی است، اما بر اساس تصمیمات امروز قرار شد شرایطی فراهم شود تا تحویل نهاده به تولیدکنندگان با سرعت بیشتری انجام شود و امیدواریم که به زودی تولید مرغ را به شرایط خوبی برسانیم تا تنش‌ها در بازار کاهش یابد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: خوشبختانه در بخش تخم مرغ ثبات نسبی طی ماه گذشته در بازار بوده است و اکنون با قیمت‌های مصوب در همه فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

قبادی درباره افزایش قیمت پوشک بچه  افزود: فردا جلسه‌ای با وزیر صمت در این مورد خواهیم داشت و به مردم اطمینان خواهیم داد که اکنون هیچ کالایی در کشور دچار کمبود نیست فقط به نظارت بیشتر در عرضه نیاز دارد که به آن خواهیم پرداخت.