پرمتقاضی‌ترین نمادهای بورسی در 19 آبان 99

 امروز دوشنبه (۱۹ آبان ماه) در بازار امروز و در مرحله پیش گشایش با پررنگ شدن نقش خریداران در سمت تقاضا، شاهد متعادل شدن قیمت در اکثر نمادهای بزرگ و لیدر گروه ها هستیم. ناگفته نماند حجم صفوف فروش در معاملات امروز به نسبت روز گذشته کاسته شده است.

عرضه و تقاضا در بورس

///

عرضه و تقاضا در فرابورس

///

در جریان معاملات گروه خودرویی شاهد معاملاتی متعادل در دو نماد لیدر این گروه خودرو و خساپا هستیم. خودرو در قیمت ۳۱۱ تومان قرار دارد. خساپت نیز در قیمت ۲۱۰ تومان در حال داد و ستد است. خپارس با خبر افزایش سرمایه خود توانست امروز با رشد ۴ درصد همراه شود.

براساس اعلام سازمان بورس با توجه به ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده توسط ناشر، نماد‌های معاملاتی شرانل، شنفت و شبهرن حداکثر به مدت ۲ روز کاری متوقف می‌شوند.

در گروه بانکی‌ها نماد وبملت در قیمت ۴۳۰ تومان در حال داد و ستد است. وبصادر در قیمت ۲۷۱ تومان دنبال می‌شود. دی با صف فروش مواجه است.

در گروه فلزات اساسی نماد‌های فولاد، فملی، فخوز و کاوه با معاملات متعادل و منفی دنبال می‌شوند.

نماد خگستر به علت تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت متوقف شد.

افت ۱۶هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۴هزار واحد قرار گرفته است.

سیتا، خپارس و تیپیکو بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فولاد، فملی و پارسان بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

برخلاف روند معاملاتی روز گذشته گروه دارویی، اکنون شاهد معاملاتی متعادل هستیم. نماد‌های والبر، دشیمی، دزهراوی، تپیکو امروز هم مثبت دنبال می‌شوند.

نماد خودرو در محدوده صفر تابلو و به مدار مثبت بازگشت. اکنون شاهد سبز پوشی نماد خودرو و قرار گرفتن در قیمت ۳۲۰ تومان هستیم.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۱۷هزار و ۳۸۲واحدی (۱.۴درصد) در ارتفاع یک میلیون و۲۲۳هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۲درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۷۳نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۱۳نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.
حقوقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۵۰۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های خودرو، فولاد و سیتا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

در ساعت ۹ و ۴۵دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۵۶۰ میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۹۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به چهار هزار و ۴۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، دی و وملی به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده ۴۳۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید گدنا، جوین و ولپارس در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۲۰میلیارد تومان (۵۸درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۸۰۰میلیارد تومان (۳۶درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۸نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۰۰نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان اردبیل (ثتوسا) به ۱۲درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«بانک‌ها و موسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۹۷۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۵۷۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «خودرو و ساخت قطعات» با تقاضای خرید ۳۵۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۳درصد از پنج هزار و ۵۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع دو هزار و ۶۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۱۴درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هشت هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

خدمات فنی و مهندسی امروز نیز پر عرضه داد و ستد می‌شوند. رمپنا٬ رنیک و رتکو افت حداکثری قیمت را تجربه می کنند. خفولا منفی و متعادل است.

ولغدر در آستانه بازگشایی با صف خرید در قیمت ۱۶۶۱ تومان روبه رو است.