تغییرات مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس در 3 دی

در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۳۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۵هزار و ۹۳۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۹درصد یعنی ۱۴هزار و ۱۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی»، «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «شرکت‌ها چند رشته‌ای صنعتی»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «آریان»، «خبهمن» و «وآذر» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «فولاد»، «شستا» و «شبندر» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان معادل ۸۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری ۸۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۸۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۲۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۸۶۰میلیارد تومان بود.