اولین مدل خودرو بایتون معرفی شد

اولین مدل خودرو بایتون (M-Byte ) ساخت آلمان، قرار است در چین تولید شود. این خودرو قرار است سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود که خبر از یک تلاش واقعی جهانی دارد که این خودروساز برتر می تواند در بازار پریمیوم EV سر و صدا ایجاد کند.

اندازه M-Byte مشابه شاسی بلند‌های لوکس جمع و جور مانند BMW X۳ و کلاس GLC مرسدس بنز است اما با یک محدوده رانندگی کاملاً الکتریکی و فناوری داخلی پیشرفته در قالب یک فضای کاملا سرگرم کننده است. در این خودرو بر خلاف دیگر خودروها که دارای  صفحه نمایش دیجیتال کوچک در داشبورد هستند، دارای یک صفحه نمایش ۴۸ اینچی است، نمایشگری که تقریباً تمام داشبورد شاسی بلند را پوشانده است.  بایتون می‌گوید M-Byte باید در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود.

M-Byte تازه واردی در بخش شاسی بلندهای لوکس جمع و جور است و اولین وسیله نقلیه از برند کاملاً جدید Byton خواهد بود که به بازار راه می‌یابد. هنگامی که این محصول به فروش می‌رسد، M-Byte با پیشرانه برقی یا چرخ محرک برقی در دسترس خواهد بود. مدل‌های چهار چرخ متحرک توسط یک موتور الکتریکی تک قدرت ۲۶۸ اسب بخار تأمین می‌شوند، در حالی که مدل‌های چهار چرخ متحرک دارای دو موتور و قدرت ترکیبی ۴۰۲ اسب بخار هستند.

///

با این خودرو می توان در  ۷.۵ ثانیه‌ به سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید. دامنه رانندگی M-Byte احتمالاً مدل به مدل  متفاوت خواهد بود، زیرا مدل‌های سطح ابتدایی با بسته باتری ۷۲ کیلووات ساعت ارائه می‌شوند در حالی که انواع گران قیمت آن واحد ۹۵ کیلووات ساعتی را ارائه می‌دهند.

بایتون می‌گوید بسته باتری کوچکتر می‌تواند تا ۳۶۰ کیلومتر برد رانندگی را در چرخه جهانی WLTP فراهم کند. باتری بزرگتر ۹۵ کیلووات ساعت تا ۴۶۰ کیلومتر مناسب است. هر دو باتری را می‌توان از طریق شارژ سریع ۱۵۰ کیلو وات دی سی تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری فقط در ۳۵ دقیقه شارژ کرد. M-Byte همچنین می‌تواند با استفاده از ۱۱۰ یا ۲۲۰ ولت در شارژ‌های خانگی شارژ شود.

///

سازمان حفاظت محیط زیست تخمین میزان بهره وری سوخت M-Byte را منتشر نکرده است. به نظر می‌رسد فضای داخلی M-Byte علاوه بر اینکه مملو از ویژگی‌های فنی است، از چرم خاص با نوعی فلز خاص  استفاده کند. بافت‌های طرح الماس در داخل کابین بسیار نمایی خاص دارد. 

///

صندلی های جلو در این خودرو طوری طراحی شده که می‌تواند با چرخاندن به سمت داخل، مکالمه با مسافران صندلی عقب را هنگام حرکت راحت‌تر کند. هنوز هیچ صحبتی در مورد اندازه این خودرو نشده است، اما اندازه آن باید مشابه رقبای اصلی مانند جگوار I-Pace و شاسی بلند تسلا مدل Y آینده باشد.

///

یک صفحه نمایش سرگرمی  ۴۸ اینچی غول پیکر و یکپارچه به نام Byton Stage تقریباً در تمام طول داشبورد کار می‌کند و دسترسی به تنظیمات سرگرمی و telematics M-Byte را فراهم می‌کند. هنگام فروش M-Byte این بزرگترین نمایشگر اطلاعات و سرگرمی است که تاکنون در خودرو‌های تولیدی استفاده شده است.

///

یک تبلت روی فرمان و یک صفحه لمسی تکراری روی کنسول مرکزی به راننده و سرنشین صندلی جلو امکان تعامل با نمایشگر را می‌دهند که می‌توان با پیکربندی مجدد اطلاعات مختلفی از جمله وضعیت آب و هوا، امتیازات ورزشی، آخرین فعالیت وال استریت را نشان داد.