روسیه: اقتصاد جهانی با رویدادهای غیرقابل پیش بینی مواجه است

به گفته کریل دیمیتریف، مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه RDIF، اعلام کرد که اقتصاد جهانی می تواند شاهد رویدادهای جدیدی به نام "قوی سیاه" مانند افزایش تورم و احتمال بروز یک همه گیری دیگر باشد.

وقایع "قوی سیاه" اتفاقاتی غیر قابل پیش بینی یا پیش بینی نشده است که منجر به عواقب شدیدی می شوند. این اصطلاح توسط استاد دانشگاه و بازرگان سابق وال استریت ، نسیم نیکلاس طالب، پس از بحران مالی 2008-2009 مطرح شد.

دیمیتریف روز سه شنبه در سخنرانی خود در نشست مجمع جهانی اقتصاد که امسال بصورت آنلاین برگزار می شد، گفت: من انتظار نداشتم که گله "قوهای سیاه" ظاهر شود، حتی می توان آن را ابر طوفانی نامید که در 12 ماه گذشته جهان را تاریک کرده است.

وی با بیان اینکه "اکنون ما پیش بینی می کنیم که گله های جدیدی ظهور کنند"، توضیح داد که "این امر می تواند تورم باشد. من فکر می کنم این امر به طور حتم چاپ پول در سراسر جهان را به دنبال خواهد داشت. بدیهی است که همه گیری دیگری امکان پذیر است."

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیهRDIF  همچنین تأکید کرد که یک ثبات در سطح جهانی مورد نیاز است در حالی که قطبی شدن جهان و تعصب ایدئولوژیکی موانعی است که باید با کمک همکاری بین المللی برطرف شود.