معرفی بهترین اکسسوری های کابینتی

آشپزخانه بخش مهمی از فضای خانه است و مهم ترین عنصر موجود در آشپزخانه نیز، کابینت ها هستند. خوشبختانه امروزه تنوع خیلی زیادی در طرح و رنگ کابینت ها وجود دارد؛ اما نکته اینجاست که علاوه بر تنوع کابینت ها، اکسسوری های مختلفی نیز برای کابینت ها تهیه و تولید شده است که به وسیله ی آن ها می توانید استفاده ی بهینه تری از فضای داخلشان بکنید و علاوه بر این، جلوه ی زیباتری نیز به آشپزخانه ی خود بدهید. در ادامه می خواهیم به معرفی بهترین اکسسوری های کابینتی بپردازیم. تلاش کرده ایم که این اکسسوری ها را بر اساس فاکتورهای مختلف طبقه بندی کنیم. اگر می خواهید که اکسسوری های کابینتی خریداری کنید، توصیه می کنیم در ابتدا این مطلب را مطالعه کنید.

اکسسوری داخل کابینتی

امروزه بیشتر ما در آپارتمان های کوچک زندگی می کنیم و طبیعی است که آشپزخانه های کوچکی هم داریم. به همین خاطر است که باید بیشترین استفاده را از فضای کوچک آشپزخانه و کابینت هایمان ببریم. خیلی از ما بلد نیستیم که چگونه بهترین چیدمان ظروف را داخل کابینت هایمان پیاده سازی کنیم.

در چنین مواقعی است که اکسسوری داخل کابینتی می تواند حسابی به کارمان بیاید و نظم خوبی به فضای داخل کابینت بدهد. در ادامه به برخی از مهم ترین اکسسوری های داخل کابینتی اشاره کرده ایم:

جا قاشق چنگالی تو کابینتی

یکی از اصلی ترین چیزهایی که همواره باید دم دست باشد، قاشق و چنگال است. برخی از ما چند دانه از این قاشق و چنگال ها را دم دست می گذاریم اما با تعداد زیاد آنها باید چه کرد؟ یکی از بهترین روش های نظم دادن به قاشق و چنگال ها استفاده از جا قاشق چنگالی داخل کشویی است. معمولاً یک جای مشخص داخل کشو برای قاشق و چنگال وجود دارد. این نظم دهنده ها، هر یک از این وسایل خرده ریز آشپزخانه را نظم می دهند و شکل درستی به آن ها می بخشند.

می توانید قاشق ها را یک طرف و چنگال ها را در طرف دیگر بگذارید و علاوه بر این، آن ها را از دید عموم نیز پنهان کنید. هم چنین در این نظم دهنده ها، جای مشخصی برای ملاقه ها و کف گیرها نیز وجود دارد.

جا قاشق چنگالی ریلی

سطل زباله تو کابینتی

یکی دیگر از وسایلی که می تواند نظم خوبی به فضای کابینت ها بدهد، سطل زباله تو کابینتی است که منظره ی ناپسند سطل زباله داخل آشپزخانه را به خوبی پنهان می کند. معمولاً جای این اکسسوری در کابینت زیر سینک است. هم چنین برخی از مدل های آن وجود دارند که چند طبقه می باشند و می توانید در منزل خود تفکیک زباله نیز داشته باشید.

سبد سیب زمینی و پیاز

یکی دیگر از چیزهایی که می تواند به راحتی داخل کابینت قرار بگیرد و فضای اضافه تری اشغال نکند، سبدهای سیب زمینی و پیاز است که معمولاً در بیشتر خانه، جایش گوشه ی آشپزخانه و کنار یخچال است؛ اما می توانید با قرار دادن این سبد داخل کابینت، آشپزخانه ی خود را بزرگ تر و دل بازتر نشان دهید و فضای اضافه تری داشته باشید.

پریزهای تو کار

یکی دیگر از معروف ترین و بهترین اکسسوری های کابینتی، پریز توکار کابینتی است که کاربردهای فراوانی دارند. همه ی ما در آشپزخانه یمان، تعداد بسیار زیادی وسایل برقی داریم. از ماکروفر و تستر گرفته تا آسیاب کن و غذا ساز و ... .

در واقع تعداد این وسایل برقی به حدی زیاد است که باید چندین پریز برق داشته باشیم؛ اما واقعاً منظره جالبی نخواهد بود اگر بخواهیم چندین سیم را از این سر آشپزخانه به آن سر آشپزخانه بکشانیم. ممکن است این سیم ها در هم گره بخورند و صد دردسر به وجود بیاورند. به همین دلیل است که بهترین گزینه استفاده از پریزهای تو کار است. این پریزها داخل کابینت قرار می گیرند و سیم کشی آن ها نیز از درون کابینت انجام گرفته است.

به این ترتیب تنها چیزی که می بینید، فقط خود پریزها هستند که روی سطح کابینت جا خوش کرده اند و دیگر خبری از سیم های در هم پیچیده نخواهد بود.

در میان تمام مدل های پریزهای توکار، پریز توکار کنج کابینتی از همه محبوب تر است چرا که معمولاً بیشتر ما وسایل برقی را در کنج آشپزخانه نگه می داریم و دلمان می خواهد که این وسایل تا جای ممکن به پریز نزدیک باشند.

پریزهای توکار

دستگیره های کابینت

یکی دیگر از بهترین چیزهایی که می توانید برای زیباتر کردن فضای آشپزخانه و کابینت ها تهیه کنید، دستگیره های کابینتی است. تنوع این محصول به قدری زیاد است که تقریباً هر سلیقه ای که داشته باشید می توانید دستگیره ی متناسب با سلیقه تان را تهیه کنید.

اما اگر بخواهیم به طور خلاصه انواع دستگیره های کابینت را معرفی کنیم، باید به دستگیره مدرن، دستگیره کابینت کلاسیک و دستگیره شاخه ای اشاره کنیم.

در میان تمام انواع دستگیره ها، دستگیره های کلاسیک جلوه ی دیگری دارند و می توانند بر زیبایی آشپزخانه ی شما بیافزایند. البته دستگیره های مخفی کابینتی نیز وجود دارد. این دستگیره ها چندین مزیت بزرگ دارند:

اول از همه این که سطحی صاف و یکدست به وجود می آورند و بیشتر برای فضاهای مدرن و مینی مال استفاده می شوند.

دوم این که خطر برخورد سر افراد با دستگیره ها وجود ندارد. در واقع این دستگیره ها، شیار از داخل درب کابینت دارند که با کشیدن یا فشار دادن آن، به راحتی می توانید درب کابینت را باز کنید.

آبچکان های کابینتی

حتماً شما هم در منزل خود از این آبچکان های فوق العاده دارید. برخی از ما، این آبچکان ها را گوشه ی کابینت قرار می دهیم. برخی دیگر از آبچکان های آویزانی استفاده می کنیم؛ اما واقعاً هیچ یک از آن ها بهتر از آبچکان های داخل کابینتی نیستند. معمولاً بهترین جا برای قرار دادن این آبچکان ها، کابینت بالای سینک است. به این ترتیب بعد از شست و شوی ظروف، می توانید خیلی راحت آن ها را روی این آبچکان قرار بدهید و بعد از خشک شدن در جای اصلی شان بگذارید.

سوپرمارکت داخل کابینتی

از دیگر وسایلی که می توانند نظم خوبی به فضای داخل کابینت بدهند، سوپرمارکت های داخل کابینتی هستند که می توانند جای ادویه جات، کنسروها، رشته ها و ...باشد. به طور کلی دو نوع سوپرمارکت داخل کابینتی وجود دارد: سوپرمارکت کف مفتولی و کف چوب!

شما می توانید بسته به سلیقه و بودجه تان یکی از این نوع سوپرمارکت ها را تهیه کنید.

جا بطری

احتمالاً به خوبی می دانید که یکی از جا گیرترین چیزهایی که در یخچال خانه وجود دارد، بطری آب و نوشیدنی است. گاهی وقت ها لازم نیست که تمام نوشابه ها و شربت ها را داخل یخچال بگذاریم. کافی است یک جا بطری داخل کابینتی تهیه کنیم و تمام بطری های خود را در این بخش قرار بدهیم. این جا بطری ها معمولاً به دو صورت وجود دارند: جا بطری ته مفتولی و کف چوبی!

جا بطری کف مفتولی، از جنس فلز است و به درب کابینت می چسبد؛ اما جا بطری کف چوبی از چوب ساخته شده است و زیبایی بی نظیری دارد. در حقیقت هر دوی این جا بطری ها، کارکرد خوبی دارند و می توانند نظم خیلی خوبی به بطری های نوشیدنی خانه و فضای داخل کابینت بدهند.

جا بطری

سبد مواد شوینده

یکی از اصلی ترین چیزهایی که همواره باید در آشپزخانه وجود داشته باشد، مواد شوینده است. ما به طور مداوم به پودرهای لباسشویی و ظرف شویی، مواد لوله بازکن، اسپری های شیشه شور و خیلی چیزهای دیگر نیاز داریم و باید دم دست باشند اما قرار دادن آن ها در هر کجای آشپزخانه، ایده ی خوبی نیست.

می توانید خیلی ساده و راحت یک سبد مواد شوینده تهیه کنید و تمامی این لوازم را داخل این سبد قرار بدهید. این سبد خود تقسیم بندی شده است و می تواند زیر سینک ظرف شویی قرار بگیرد. به طور خلاصه این مواد به خاطر خاصیت اسیدی و بازی خود بهتر است در هر کجا رها نشوند و بهترین مکان برای آن ها در نظر گرفته شود.

در حقیقت تنوع اکسسوری های کابینتی به قدری زیاد است که نمی توان به تمام آن ها پرداخت! اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد هر یک از اکسسوری های کابینتی به دست آورید. توصیه می کنیم سری به وب سایت کابینت شاپ بزنید. این وب سایت به عنوان یکی از قدیمی ترین فروشگاه های اکسسوری و تجهیزات کابینت شناخته می شود و تمامی محصولات مربوط به کابینت و آشپزخانه را در اختیارتان قرار خواهد داد.

بخش زیادی از محصولات این فروشگاه به اکسسوری کابینتی و دیگر محصولات آن به ابزار و یراق مربوط به کابینت (لولا و پیچ و ...) اختصاص دارد؛ بنابراین می توانید تمام آن چه که برای کابینت های خود نیاز دارید را از این فروشگاه تهیه کنید. در ضمن می توانید تمام سؤالاتتان در این مورد را با کارشناسان این وب سایت در میان بگذارید و در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنید.