وزیر نفت : برای تأمین خوراک پتروشیمی‌ها در فصل سرد دغدغه داریم

اوجی گفت: سال گذشته در دی و بهمن بسیاری از شهر‌های کشور به لحاظ عدم تامین سوخت نیروگاهی دچار خاموشی شدند و این به لحاظ عدم توجه و سرمایه گذاری مناسب در این بخش بود.

به گفته وزیر نفت، با شروع دولت جدید تامین سوخت زمستانی یکی از اولویت‌های ما بوده و طبق برنامه‌ها این مشکل کاهش یافته است. ما همراه با گاز تولید میعانات گازی را در دستور کار قرار داده‌ایم و سقف میعانات گازی کشور در پتروشیمی‌ها و ... در سطح کشور افزایش یافته است. در حال حاضر شاهد افزایش ۳ برابری میعانات گازی هستیم.

او  می‌گوید: خوشبختانه ما ۱.۵ میلیارد لیتر بیشتر نسبت به سال گذشته در نیروگاه‌ها و صنایع، سوخت مایع ذخیره کرده‌ایم، در حالی که این رقم در زمان تحویل دولت ۲۵ درصد کمتر بوده است. برای تأمین خوراک پتروشیمی‌ها در فصل سرد دغدغه داریم و یکی از برنامه‌ها را توسعه میادین گازی و میادین مشترک قرار داده‌ایم.

وزیر نفت : برای تأمین خوراک پتروشیمی‌ها در فصل سرد دغدغه داریم

تاکنون بالغ بر ۴.۵ میلیارد دلار قرارداد داخلی و خارجی در این حوزه امضا شده و این قرارداد بدون انتطار برای مذاکرات بوده است. پیش از این ظرفیت میعانات گازی ۲ میلیون لیتر بوده که با افزایش ۳ برابری که امروز وزیر نفت اعلام کرد این میزان به سه برابر افزایش پیدا کرده است.

گازرسانی به ۱۴ شهر، ۱۴۵۹ روستا و تعداد ۴۱۱۴ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵.۲ هزار میلیارد تومان با حضور آقای سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری امروز (چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران (برج گاز) و به‌صورت ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

در همین حال، ۱۱ طرح انتقال گاز با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان و طرح پتروشیمی پتروکیمیای ابن‌سینا واقع در استان خوزستان با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلار (معادل ۱.۲ هزار میلیارد تومان) افتتاح شد.