۶ هزار پیشنهاد برای بودجه‌ داریم

حسن لطفی در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی اقتصاد، مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمیسیون تلفیق و کمیسیون‌های مشترک، مجلس را از حیز انتفاع خارج کردند.

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس بر همین اساس یادآور شد: بودجه به مدت سه ماه در دولت بررسی می‌شود و ۱۶ آذر به مجلس می‌آید که از آن روز تا اول اسفند، ۴۵ روز علاف کمیسیون‌های مربوطه و کمیسیون تلفیق است و سوال اینجاست؛ مگر کسانی که در این کمیسیون‌ها پیشنهاد ارائه می‌کنند از نمایندگان نیستند.  چرا باید لایحه بودجه ۴۵ روز در کمیسیون‌ها و کمیسیون تلفیق بماند و نمایندگان از رسیدگی به جداول و سایر بخش‌های بودجه محروم باشند؛ مگر در این ۴۵ روز دولت و کمیسیون تلفیق چه گلی به سر بودجه می‌زند.

طرح های قانونی و پیشنهادها و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانونی در بررسی بودجه می دهند به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه های عمومی می انجامد.

۶ هزار پیشنهاد برای بودجه‌ داریم

لطفی در ادامه وجود ۶ هزار پیشنهاد نمایندگان در رابطه با لایحه بودجه را ناشی از ناپختگی این لایحه معرفی کرد و اعلام کرد: استدعا داریم از سال بعد فکر اساسی برای حذف کمیسیون تلفیق و وقت بیشتر به نمایندگان برای بیان پیشنهاداتشان داده شود نه اینکه نمایندگان مجبور شوند از پیشنهادات خود صرف نظر کنند.