توجه ویژه مدیرعامل سایپا به آینده قوای محرکه تولید مگاموتور

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پس از جلسه ای با حضور مدیرعامل، هیات مدیره و معاونان مهندسی، تحقیق و توسعه و کیفیت مگاموتور، در جریان بازدید از معاونت تحقیق و توسعه با تاکید بر جایگاه این شرکت به عنوان شرکت طراز اول (tier one) و تنها شرکت تیرینگ صنعت خودرو با ویژگی دانش بنیان در تحقیق و توسعه و زنجیره تامین و زنجیره مالی در تامین قوای محرکه گروه سایپا گفت: مگاموتور اولین و تنها مجموعه موتور، گیربکس و اکسل سازی در ایران و خاورمیانه است که تمام فرایندهای طراحی تا تولید را در مجموعه خود انجام می دهد.

او افزود: مگاموتور باید ماموریت اصلی خود را که تحقیق و توسعه، زنجیره مالی و تامین است را با حمایت مالی و جذب نخبگان در طول مدت ۲ سال آینده محقق سازد.

محمدعلی تیموری با تاکید بر اهمیت موتور در خودرو گفت: استانداردها و قوانین سختگیرانه که در خودروسازی حاکم است عموما بر روی موتور اعمال می شود و بر اساس آخرین قوانینی که مصوب شده است باید بتوانیم در سال 5 درصد از مصرف سوخت را کم کنیم.

او تاکید کرد: با عزمی که در مگاموتور وجود دارد به زودی شاهد تحولات بزرگ در قوای محرکه گروه سایپا خواهیم بود که این مهم از انتظارات سایپا از تیم تحقیق و توسعه مگاموتور است.

تیموری در ادامه گفت: سایپا در راستای حمایت از عملکرد مگاموتور، سه مدل زنجیره مالی را در شرکت تقویت کرده است، در فاز اول اوراق گام، فاز دوم تفاهم نامه های سه جانبه و در آخر SCF زنجیره مالی است که با اجرای این سه گام تیرینگ به شکل کامل در مگاموتور اجرایی خواهد شد.

او تاکید کرد: طی این مدت دو مدل اول عملیاتی شده است و در حال حاضر در تلاش هستیم تا با اجرایی شدن SCF، زنجیره مالی را اجرایی کنیم. در فاز بعدی باید80 درصد قطعه سازان و در سال 1402 تمام قطعه سازان باید بتوانند با این مدل کار کنند.

تیموری در پایان با اشاره به توسعه سبد محصولات سایپا افزود: طراحی توسعه سبد محصولات سایپا تمام شده و در حال سرمایه گذاری برای قالب های بدنه آریا، اطلس، سهند و شاهین پلاس هستیم که در خودرو شاهین قالب بدنه تغییری نخواهد داشت.

او تاکید کرد: طی جلسه ای که با مدیران ارشد مگاموتور داشتیم به توافق رسیدیم که با برنامه زمان بندی که مگاموتور ارائه می کند از 6  ماهه دوم سال 1402 تا پایان سال بعد 4 موتور جدید را بروی محصولات گروه سایپا به بازار عرضه کنیم.