کاهش ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی قیمت خودرو در زمان خرید، با کارشناسی ماشین کارکرده

خرید خودروی دست‌دوم در کنار مزایایی دارد باید با آگاهی کامل از سلامت خودرو و همچنین اطمینان از قیمت آن انجام شود. گاهی اوقات فروشنده بدون توجه به ایرادات خودرو قیمتی را به خریدار اعلام می‌کند، و خریدار هم که تجربه چندانی ندارد، معامله را انجام می‌دهد. در حالیکه قیمت یک خودروی دست‌دوم سالم و معیوب می‌تواند بین 10 تا 100 میلیون تومان و حتی بیشتر متفاوت باشد. بنابراین استفاده از خدمات کارشناسی خودرو قبل از خرید آن اهمیت زیادی دارد.

تفاوت قیمت در خودروی کارکرده سالم و آسیب‌دیده

کاهش قیمت یک خودروی معیوب نسبت به یک خودروی کارکرده سالم می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. به‌عنوان مثال، آسیب‌دیدگی بدنه و پوسیدگی یا مشکلات فنی موتور و گیربکس همگی عواملی هستند که در این میان نقش دارند.

 

علاوه‌بر این، آپشن‌های خودرو، مهلت بیمه‌نامه، سال ساخت، میزان کارکرد و . . . نیز در میزان افت قیمت خودرو تأثیرگذارند. به‌طور مثال، هر چه کارکرد خودرو یا آسیب‌دیدگی آن بیشتر باشد، قیمت آن نیز به همان نسبت کاهش پیدا می‌کند.

در این جدول تفاوت قیمتی بین نمونه آسیب‌دیده و نمونه سالم خودروهای دست دوم داخلی و خارجی محبوب در بازار ایران را بررسی می‌کنیم.

 

 

برند و تیپ

 

مدل

قیمت نمونه دست‌دو سالم و کم‌کارکرد (تومان)

قیمت نمونه دست‌دو معیوب

تفاوت قیمت خودروی کارکرده سالم و خودروی کارکرده معیوب

قیمت (تومان)

عامل افت قیمت

سانتافه

۲۰۱۵

حدود ۲،۱۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

حدود ۱،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰

خوردگی و رنگ شاسی

۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰

جک j5

۹۸

حدود ۸۵۰،۰۰۰،۰۰۰

حدود ۷۷۰،۰۰۰،۰۰۰

تعویض شاسی

۸۰،۰۰۰،۰۰۰

۲۰۶ تیپ ۲

۹۶

حدود ۲۸۰،۰۰۰،۰۰۰

حدود ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰

برش و تعویض سقف

۸۰،۰۰۰،۰۰۰

دناپلاس اتومات

۹۷

حدود ۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰

حدود ۳۶۰،۰۰۰،۰۰۰

آسیب ستون وسط

۴۰،۰۰۰،۰۰۰

پارس tu5

۹۸

حدود ۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰

حدود ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰

رنگ‌شدگی سقف

۵۰،۰۰۰،۰۰۰

هایما S5

۹۷

حدود ۹۵۰،۰۰۰،۰۰۰

حدود ۸۶۰،۰۰۰،۰۰۰

دوررنگ

۹۰،۰۰۰،۰۰۰

تارا دنده‌ای

۱۴۰۰

حدود ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰

حدود ۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰

شاسی رنگ‌شده

۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰

۲۰۷ پانوراما

۱۴۰۰

حدود ۵۲۰،۰۰۰،۰۰۰

حدود ۴۴۰،۰۰۰،۰۰۰

تعویض شیشه و آهن دور سقف

۸۰،۰۰۰،۰۰۰

 

 

جدول بررسی قیمت خودرو های صفر و کارکرده بر اساس لیست قیمت روز خودرو کارنامه،برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه قیمت روز خودرو کارنامه به نشانی اینترنتی https://karnameh.com/car-price  مراجعه نمایید.

 

دلایل افت قیمت خودرو

همانطور که گفتیم، عوامل زیادی روی افت قیمت خودروی کارکرده اثرگذار هستند. در جدول زیر بخشی از مهم‌ترین موارد را می‌بینیم که هر یک جه تأثیری در کاهش قیمت یک خودرو دارند.

 

وضعیت

 

حدود درصد تغییر

صافکاری، لیسه‌گیری و رنگ هر درب

حدودا بین ۱٪ تا ۳٪

تعویض هر شاسی

حدود ۵٪

صافکاری، لیسه‌گیری یا رنگ سقف

حدودا بین ۲٪ تا ۸٪

صافکاری،لیسه‌گیری یا رنگ سطحی کاپوت

حدود ۲٪

 

 

به جز عددی که بابت افت قیمت خودرو از ارزش آن کم می‌کند، افت بازار است. افت بازار عددی‌ست که با توجه به ارزش لحظه‌ای خودرو در بازار ممکن است از قیمت آن کم کند. در نهایت این نکته را درنظر بگیرید که یک کارشناس خودرو می‌تواند بازه قیمتی دقیقی را به خریدار ارائه کند.

نقش کارشناسی منصفانه بودن قیمت اعلام‌شده

یکی از اقدامات کمک‌کننده در تعیین قیمت منصفانه خودرو، استفاده از خدمات کارشناسی است. کارشناسان باتجربه و آموزش‌دیده مجموعه «کارنامه» با به‌کارگیری مدرن‌ترین ابزاری که در اختیار دارند بیش از 400 آیتم خودرو را از نظر فنی، بدنه، رنگ‌شدگی و . . . بررسی کرده و با ارسال نتایج به‌دست‌آمده به تیم قیمت‌گذاری، قیمت منصفانه خودرو را به خریدار اعلام می‌کنند.

خدمات کارشناسی خودرو کارنامه ( کارشناسی رنگ ، کارشناسی بدنه و 435 نقطه دیگر در خودرو ) در تمامی مناطق ۴ شهر تهران، شیراز، مشهد و اصفهان تا ۱۰۰ میلیون تومان تحت ضمانت است و درصورت بروز خطا در طول فرایند کارشناسی، مبلغ خسارت به مشتری پرداخت می‌شود.

 

خدمات کارشناسی خودرو با تخفیف در «کارنامه»

متقاضیان دریافت خدمات کارشناسی و قیمت‌گذاری می‌توانند با مراجعه به وبسایت «کارنامه» ، ضمن دریافت کد تخفیف 75 هزار تومانی خدمات کارشناسی، نسبت به ثبت اطلاعات خودرو اقدام و در سریع‌ترین زمان ممکن، از خدمات مجموعه بهره‌مند شوند.