آموزش مدیریت سازمان در وبینار رایگان "روزی روزگاری سازمانی"

میلاد زارعی بنیانگذار پروژه فیوچرمدیا و مدرس دوره های آموزشی ارتباطات و بازاریابی در تشریح ماهیت وبینار “روزی روزگاری سازمانی" گفت:   کتاب "روزی روزگاری سازمانی" با نام کامل « Transforming Organizations: Narrative and Story-Based Approaches »   نوشته " ژاک کوپچیک و کریستین ارلاخ" که با  ترجمه "پرهام طباطبایی "  توسط "نشر اطراف" منتشر شده است، نگاهی نو و تازه است به کارِ گروهی و تیمی در دنیای متلاطم امروز. روزی روزگاری سازمانی از راه‌های دوام آوردن گروه‌‌های کاری در آینده‌ی نامعلوم و مبهم و گذار از مشقت‌ها و شکست‌ها حرف می‌زند و روشن می‌کند که سازمانی در ناملایمات تا‌‌ب‌آور است و انعطاف و توانِ تطابق با موقعیت‌‌های تازه را دارد که قصه‌‌گو باشد و بتواند در جریان نو کردن استراتژی‌ برند و تغییر طرح‌‌های راهبردی، قصه‌‌هایش را تغییر دهد.

 

دبیر گروه تخصصی روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه یونسکو – ایران در ادامه در تشریح  نقش روایت در حوزه منابع انسانی تاکید کرد:  در روزگار شتاب و فناوری که همه چیز، حتی چشم‌انداز، محصول و مأموریت هر گروه و سازمانی باید مدام تغییر ‌کند چطور می‌شود حس ناامنی و بی‌ثباتی را در اعضا از بین برد؟ وقتی دورنما روشن و شفاف نیست و دگرگونی تنها اصل ثابت است، چطور می‌شود استارت‌آپی دوستانه، شرکتی تجاری، ساختاری سیاسی یا هر نظام جمعیِ دیگر را حفظ کرد؟ "روزی روزگاری سازمانی" درباره‌ی این گره‌ها حرف می‌زند؛ درباره‌ی این‌که چگونه اعضای گروه را در جریان تغییراتِ سازمان، امیدوار و بانشاط کنارِ هم نگه داریم و منابع انسانی را در تلاطم‌ها مدیریت کنیم.

 

03

زارعی در بیان نوع تاثیر قصه ها بر مدیریت سازمان یادآور شد:  طراحی ساختارهای انعطاف‌پذیر و تا‌ب‌آور روی کاغذ و نمایشگر رایانه آسان به نظر می‌رسد ولی زمینه‌سازی و آماده کردن نیروی انسانی برای چرخش‌های استراتژیک و تحولات پیاپی از دشوارترین وظایف رهبران است. "روزی روزگاری سازمانی" روشن می‌کند که سازمانی در ناملایمات تا‌‌ب‌آور است و انعطاف و توانِ تطابق با موقعیت‌‌های تازه را دارد که قصه‌‌گو باشد و بتواند در جریان نو کردن استراتژی‌ برند و تغییر طرح‌‌های راهبردی، قصه‌‌هایش را تغییر دهد.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری تخصصی “ارتباطات و رسانه ها” در  تشریح  اجزای محتوای وبینار خاطر نشان کرد:  مفهوم «سازمان قصه‌گو» اساساً به این فرض گره خورده که روایتگری و قصه‌گویی از الگوهای اصلی روابط انسانی است که به جریان فعالیت‌ها و رویدادهای هر سازمانی معنا و سمت‌وسو می‌بخشد. «سازمان قصه‌گو» قصه را کارآمدترین ابزار برای ساخت سازمانی‌ تاب‌آور می‌داند. تمرکز سازمان قصه‌گو بر کارکرد روایت و قصه‌ درآینده‌ی سازمان و نه فقط بازگویی ساده‌ی رویدادهای گذشته است.

دبیر و عضو شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه های استان تهران در تشریح اجزا محتوایی وبینار تاکید کرد:  نویسندگان نُه مقاله‌ی این کتاب ــ که همگی از صاحب‌نظران دانشگاهی و مشاوران سازمانیِ برجسته‌اند ــ با دانش نظری و مثال‌هایی عملی نشان می‌دهند که در فضای تغییر، نوسان، ابهام و عدم قطعیت می‌شود روی سرشت قصه‌گو و قابلیت رواییِ انسان حساب کرد. ویژگی مهم کتاب این است که مسئله‌ی تحول سازمانی را از نُه زاویه‌ی متفاوت بررسی کرده است که هرکدام دریچه‌ای به جهانی تازه باز می‌کنند.از مهم‌ترین مشخصه‌‌ها و ویژگی‌های این کتاب عرضه‌ی انبوهِ مضامین و  مفاهیم و راهکارها در قالبی چگال و بدون توضیحات اضافه و تکراری به مخاطب است.

 

آموزش مدیریت سازمان در وبینار رایگان "روزی روزگاری سازمانی"

میلاد زارعی ضمن تقدیر از کلیه حامیان رویدادهای فیوچرمدیا افزود : نشر اطراف، نشر برآیند، زرین پال، یکتانت، ایسمینار، تریبون، پلتفرم حمل و نقل عمومی حرکت،  انجمن صنفی مدیران رسانه، انجمن سواد رسانه ای، پایگاه خبری ارتباطات و رسانه ها، ماهنامه مدیریت ارتباطات ، پایگاه خبری شارا ،  نشربرآیند، رسانه مسئولیت اجتماعی،  اندیشکده رسانه و حکمرانی سایبری عصر هوشمندی و مرکز رشد واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی  تنها بخشی از حامیان این رویداد هستند که در راستای مسئولیت اجتماعی سازمانی (CSR) در این پروژه مشارکت داشته اند.

دبیر کمیته رسانه و ارتباطات نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی در پایان خاطر نشان کرد: باشگاه مدیریت رسانه یونسکو ایران در قالب پروژه فیوچرمدیا، سلسله وبینارهای آموزشی با محوریت تدریس کتاب های تخصصی حوزه مدیریت، ارتباطات، روابط عمومی و بازاریابی را برنامه ریزی نموده است که وبینار رایگان “روزی روزگاری سازمانی” در تاریخ  26  خرداد  1402 بصورت مجازی و از طریق سایت ” فیوچرمدیا   FutureMedia ” (futuremedia.ir) برگزار خواهد شد.