مصرف کودهای یارانه ای عاملی موثر در افزایش تولید محصولات اساسی

مید رسولی گفت: تغذیه گیاهی با مصرف کود‌های یارانه‌ای در سال ۱۴۰۱، نقش بی‌نظیری در افزایش تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات اساسی همچون گندم، برنج، چغندرقند و سایر محصولات کشاورزی داشته است.

او افزود: در سال ۱۴۰۱ با تأمین ۲/۳ میلیون تن انواع کود‌های یارانه‌ای گام بلندی برای تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی برداشته شد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۵۰ هزار تن کود‌های فسفاته و پتاسه بیشتری توسط کشاورزان مصرف شد.

رسولی به افزایش ۳۰ درصدی محصول گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: با وجود کاهش میزان بارندگی و نزولات جوی در بسیاری از مناطق کشور، خوشبختانه با تغذیه مناسب محصول گندم، شاهد افزایش ۳۰ درصدی تولید این محصول استراتژیک نسبت به سال زراعی قبل و همچنین رشد ۸۲ درصدی نسبت به سال زراعی ۱۴۰۰ هستیم.

او یکی از مهمترین ابزار و سهل‌الوصول‌ترین روش‌های نیل به خودکفایی در محصولات اساسی را تغذیه گیاهی برشمرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ با تخصیص منابع مالی مناسب بتوانیم نیاز کشور به کود‌های کشاورزی را تأمین کرده و در آینده نزدیک با افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی شاهد خودکفایی کشور در تولید کلیه محصولات اساسی باشیم.