خرید تضمینی گندم به بیش از ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزارتن رسید

سید سعید راد گفت: مدیریت اثربخش تأمین کالاهای اساسی ، حفظ سطوح مناسب و مطمئن ذخایر کالاهای اساسی، مدیریت زنجیره نگهداری (ذخیره‌سازی) و شبکه توزیع، ایجاد شبکه یکپارچه اطلاعات با هدف توسعه بانک های اطلاعاتی و تقویت و توسعه نظام جامع مدیریت کیفیت و استاندارد ملی در حوزه تأمین کالاهای اساسی از جمله این برنامه‌هاست.

او اهم اقدامات و برنامه‌های این شرکت مبتنی بر شعار سال را شامل خرید تضمینی کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج و دانه‌های روغنی از کشاورزان داخل و اجرای طرح کشت قراردادی گندم و برنج در راستای رشد تولید برشمرد و افزود: تأمین و تدارک کالاهای اساسی وارداتی، تأمین و حفظ ذخایر راهبردی کالاهای اساسی و توزیع و فروش کالاهای اساسی از جمله گندم، شکر، روغن، برنج و دانه‌های روغنی از اقدامات و برنامه‌هایی است که در جهت مهار تورم اجرا شده‌اند.

راد ادامه داد: در سال زراعی گذشته ۷ میلیون و ۲۰۰ هزارتُن گندم از کشاورزان خریداری شده بود که این رقم تا امروز به بیش از ۱۰ میلیون و ۳۲۲ هزار تُن رسیده است که این امر بیانگر رشد بیش از ۴۴ درصد نسبت به سال گذشته و ۱۲۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ است.

به گفته او، سال گذشته ۵ میلیون و ۸۸۲ هزار تُن گندم وارداتی، ۸۰۸ هزار تُن روغن خام، ۳۴۹ هزار تُن برنج، ۳۳۷ هزار تُن شکر خام و ۱۴۰ هزار تُن دانه‌های روغنی نیز تأمین شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه سال گذشته، شاهد مدیریت ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تُن ذخایر راهبردی کالاهای اساسی بودیم و حجم عملیات شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز به ۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تُن رسید، گفت: در سال گذشته زراعی، حدود ۱۰۰ هزار تُن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده بود که این رقم تا امروز به حدود ۱۱۰ هزار تُن رسیده و حدود ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

خرید تضمینی گندم به بیش از ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزارتن رسید