استعلام یارانه مادران شیرده با کد ملی به راحتی آب خوردن

یارانه دو میلیون تومانی، بابت دو ماه بسته غذایی کودکان زیر ۵ سال نیازمند تغذیه مضاعف واریز شد، به این ترتیب که به خانواده های کودکان ۶ تا ۵۹ ماه دهک اول تا پنجم هر کدام یک میلیون تومان مجموع ۲ میلیون شارژ برای دو ماه (دی و بهمن) و کودکان دهک ششم و هفتم هر یک ۶۰۰ هزار تومان مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

همچنین به ازای مادران باردار و شیرده مشمول طرح هر ماه ۴۰۰ هزار تومان مجموع ۸۰۰ هزار تومان (دی و بهمن) پرداخت شد. اما در این میان برخی خانواده های مشول می خواهند بدانند استعلام یارانه مادران شیرده، استعلام یارانه کودک با کد ملی و ثبت نام یارانه کودکان و مادران شیرده چگونه است؟ سامانه ی استعلام یارانه مادران شیرده و استعلام یارانه کودک با کدملی کدام است؟

پیگیری و استعلام یارانه مادران شیرده و یارانه کودکان

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر کار گفت: برای مادرانی که دارای فرزند زیر ۲ سال هستند در صورتی که در دهک اول تا پنجم هستند مبلغ ۲ میلیون تومان (شارژ ماه های دی و بهمن) اعتبار خرید در حساب کالابرگ سرپرستان خانوار واریز شده که می‌ توانند از ۲۰۰ هزار فروشگاه معتبر در سراسر کشور، ۱۶ قلم کالا را خرید کنند، به این یارانه، یارانه مادران شیرده گفته می شود.

یکی از سوالاتی که ممکن است برای خانوارهای مشمول یارانه کودک و یارانه مادران باردار پیش اید این است که استعلام یارانه ماردان شیرده چگونه است؟

یارانه جدید امشب واریز شد| سورپرایز ویژه یارانه ای

از آنجا که تشخیص خانوارهای واجد شرایط به عهده ی دولت بوده و دولت با استفاده از اطلاعات ثبت شده در بهداشت هر محل کودکان دارای سو تغذیه و مادران دهک های پایین که باردار هستند را شناسایی می کند به همین ترتیب سامانه ای برای استعلام یارانه مادران شیرده و یارانه کودکان وجود ندارد و به همین خاطر نمی توان به صورت الکترونیکی اقدام به استعلام و پیگیری کرد.

یارانه مادران شیرده

استعلام یارانه کودک با کد ملی

همان طور که گفتیم سامانه و سایت مشخصی برای استعلام یارانه کودک با کد ملی و یارانه مادران شیرده وجود ندارد اما از آن جایی که این یارانه به کارت کالابرگ افراد واریز می شود؛ متقاضیان می توانند با مشاهده مبالغ واریزی به کارت کالابرگ خود و میزان تراکنش های آن، نسبت به استعلام هزینه واریزی و یارانه مزبور اقدام نمایند.

کودکانی که در دهک ۱ تا پنج قرار دارند یارانه یک میلیون تومانی به حساب خانوارهایشان واریز شده است.

کودکانی که در دهک یک تا پنج هستند به ازای هر کودک مبلغ یک میلیون تومان به حساب سرپرست خانوار تخصیص یافت.

معاون رفاهِ وزارت تعاون و رفاه اجتماعی از پرداخت یارانه مادران خبر داد و گفت: طرح امنیت غذایی کودکان بالای ۹۵ درصد به تحقق هدف منجر می‌شود. کودکانی که نیازمند تغذیه مضاعف هستند شناسایی شده است.

۱۴۰هزار کودک که نمودار رشد استاندارد نداشتند شناسایی و به وزارت رفاه معرفی شده‌اند. ۱۵ هزار نفر از این کودکان جز دهک‌های بالای هفت هستند که مشاوره لازم برای پوشش تغذیه مناسب به خانواده آن‌ها ارایه شده است.

ثبت نام یارانه کودکان و مادران شیرده و باردار

همانطور که پیش تر بیان شد، یارانه افراد واجد شرایط، به صورت نقدی به کارت کالابرگ آن ها واریز می شود و شناسایی افراد حائز شرایط نیز توسط خود دولت انجام می گیرد، یعنی دولت با توجه به اطلاعات ثبت شده از خانوارها در مراکز بهداشت تشخیص می دهد که کدام خانواده ها مشمول دریافت یارانه کودک و یارانه مادران باردار و شیرده هستند.

از این رو برای ثبت نام یارانه کودکان نیازی به نام نویسی متقاضیان در مراجع ذی صلاح وجود نداشته و این امر توسط خود دولت صورت می گیرد. با توجه به مطالب فوق می توان بیان نمود که سایتی به منظور نام نویسی و ثبت درخواست برای دریافت یارانه مادران شیرده وجود نداشته و صحبت از آدرس این سایت نیز بی معنا خواهد بود.

مبلغ مذکور، از طریق شارژ اعتبار حساب یارانه سرپرستان خانوار، به مادران شیرده و باردار، پرداخت خواهد شد و این افراد مجازند، تا پایان سال جاری، مبلغ واریزی را برای خرید اقلام سبد غذایی معین، از فروشگاه‌ های طرف قرارداد کالابرگ الکترونیکی، مصرف کنند.