چه کسانی رکوردار اجاره ویلاهای دلاری در تهرانند؟

به گزارش افکارنیوزبه نقل از دنیای اقتصاد، این موضوع در حالی است که بسیاری از مشاوران املاک فعال در بنگاه‌های شمال تهران معتقدند با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و همچنین تحریم‌ها، متقاضی خارجی در بازار اجاره مسکن باقی نمانده است. این روزها اغلب دلالانی که برای واحدهای ویلایی مبله و نیمه مبله مشتری یابی می‌کنند، متوجه این مساله شده‌اند که در حال حاضر فقط چینی‌ها به عنوان اتباع خارجی در بازار اجاره حضور دارند.

عده دیگری از بنگاه‌داران در این باره به «دنیای‌اقتصاد» تاکید کردند: چندی پیش شاهد این مساله بودیم که برخی از سفارتخانه‌ها تعطیل شدند؛ البته کارمندان آنها در داخل همان سفارتخانه ساکن بودند؛ اما به هر حال با وجود چنین شرایطی استقبال از بازار اجاره ویلاها توسط افراد خارجی در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته است.
یکی از مشاوران املاک فعال در خیابان محمودیه تاکید کرد: سبک زندگی اغلب اتباع خارجی باعثمی‌شد تا آنها سکونت در خانه یا ویلاهای مسکونی را به واحدهای آپارتمانی ترجیح دهند؛ با این حساب اجاره چنین املاکی توسط افراد خارجی بهتر صورت می‌گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اکثر موجران نرخ اجاره‌ای را که برای مستاجران خارجی تعیین می‌کنند بر اساس اجاره ماهانه با نرخ دلار است که بیش از ۹۰ درصد از مالکان اجاره بهای یکسال را در زمان عقد قرارداد دریافت خواهند کرد و از سوی دیگر مبلغی را به عنوان ضمانت جداگانه محاسبه خواهند کرد.