اختلاف نظر در دولت بر سر انتخاب رییس بانک مرکزی
گروه اقتصادی

؛ در حالی که گزارش‌ها حاکی از انتخاب نهایی ولی الله سیف برای تصدی ریاست بانک مرکزی بود شنیده‌های افکار حاکی از این است که اکنون برای انتخاب میان ولی الله سیف و مسعود نیلی در دولت اختلاف نظر وجود دارد.

به گزارشافکارنیوز؛ ولی الله سیف که تا سه شنبه شب انتخاب خود را برای ریاست بانک مرکزی قطعی می‌دید با مخالفت وزیر اقتصاد روبرو شد و این مخالفت باعثشد تا در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت اصلاً درباره گزینه بانک مرکزی صحبت نشود و طیب نیا هم در پاسخ به سوال خبرنگاران در این باره تنها به ذکر این نکته که رییس بانک مرکزی در آینده نزدیک معرفی می‌شود بسنده کند.

این درحالی است که فعلان بخش اقتصادی انتظار داشتند پس از جلسه روز چهارشنبه ولی الله سیف از سوی هیات دولت برای ریاست بانک مرکزی معرفی شود اما گفته می‌شود مخالفت طیب نیا این تصمیم را به تعویق انداخته است.

ظاهراً طیب نیا گزینه مسعود نیلی را برای ریاست بر پست حساس بانک مرکزی در نظر گرفته است و حسن روحانی نیز که انتخاب رییس بانک مرکزی را به اعضای تیم اقتصادی‌اش واگذار کرده بود در این میان از دخالت در این امر خودداری کرده است.

به گزارش افکارنیوز ،قرار شده رییس بانک مرکزی در نهایت در جلسه روز یکشنبه به اتفاق آراء اعضای هیات دولت و به صورت دست چرخان انتخاب شود به این ترتیب که هر کدام از اعضاء به یکی از گزینههای مطرح رای داده و دست آخر این انتخاب به رای عمومی اعضای کابینه گذاشته شود.