به گزارش افکارنیوز، بیژن قاسمی امروز درباره آخرین وضعیت برق رسانی به استان‌های نیمه شمالی کشور همزمان با ورود جبهه هوای سرد و بارش شدید برف، گفت: بارش شدید برف از هفته گذشته تاکنون در برخی از استان‌های کشور به ویژه شهرهای حاشیه دریای خزر خسارت‌هایی را به شبکه توزیع برق کشور وارد کرده است.

سخنگوی شرکت توانیر با تاکید بر اینکه در اثر سقوط درختان به دنبال بارش شدید برف، جریان برق در برخی از شهرها همچون رامسر، نوشهر، چالوس و عباس آباد قطع شده بود، تصریح کرد: هم اکنون با اعزام تیم های ویژه امدادی جریان برق در تمامی شهرهای استان های حاشیه دریای خزر به طور کامل وصل شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه هم اکنون برق شهرستان رامسر قطع است، بیان کرد: با وجود شرایط بد آب و هوایی، ادامه بارش‌ها و مسدود بودن برخی از راه‌ها و مسیرهای عبوری، اما پیش بینی می‌شود جریان برق در این شهر هم تا ساعاتی دیگر به طور کامل از سرگرفته شود.

قاسمی همچنین از اعزام یک تیم ویژه امدادی از استان تهران به استان مازنداران خبر داد و افزود: در حال حاضر با وجود بارش شدید برف هیچگونه مشکلی در تامین برق شهرهای استان اردبیل، آذربایجان شرقی، گلستان، گیلان، خراسان رضوی و خراسان شمالی وجود ندارد.

سخنگوی شرکت توانیر با اعلام اینکه با افزایش مصرف گاز طبیعی توسط مشترکان خانگی در دو روز گذشته تاکنون سوخت مایع مورد نیاز نیروگاه‌های برق به ویژه در استان‌های حاشیه دریای خزر به طور کامل تامین شده است، تاکید کرد: هم اکنون هیچگونه مشکلی بابت تامین سوخت مایع نیروگاه‌های برق شمال کشور وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به هماهنگی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی و توانیر برای تامین سوخت مایع نیروگاهها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر موجودی سوخت مایع کل نیروگاههای برق کشور در شرایط مطمئنی قرار دارد.