در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی چه گذشت؟

به گزارش افکارنیوز، عزت الله یوسفیان ملا، در تشریح جزئیات جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: در جلسه شب گذشته، رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت مطالبات غیرجاری شبکه بانکی کشور ارایه و توضیحاتی در خصوص تشکیل کمیته رسیدگی به مطالبات غیرجاری در بانک مرکزی و عملکرد و اقدامات انجام شده از سوی این کمیته بیان کرد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس مقرر شد از این به بعد این کمیته با حضور نمایندگان قوای سه گانه برگزار شود و نتیجه اقدامات خود را به ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گزارش کند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد که همکاری و همراهی برای وصول مطالبات افزایش و با قدرت بیشتری این موضوع پیگیری شود.

یوسفیان ملا ادامه داد: معاون اول رییس جمهور نیز در این جلسه به همدلی و همراهی موجود میان قوای سه گانه اشاره کرد و این هماهنگی را نقطه قوت نظام و ظرفیت مناسبی برای تشریک مساعی در پیگیری پرونده های تخلفات مالی و مبارزه با مفاسد اقتصادی دانست.

وی ادامه داد: جهانگیری همچنین بر لزوم پیگیری جدی مطالبات معوق بانکی تاکید کرد و گفت که این امر باید با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، حمایت از صنعت گران و تولید کنندگان و با نگاه کارشناسی دقیق انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: معاون اول رئیس جمهور در این جلسه از بررسی های صورت گرفته در خصوص عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت طی سالهای گذشته نیز خبر داد و تاکید کرد باانجام بازرسی و حسابرسی، دستگاه های نظارتی گزارش کاملی از تخلفات انجام شده دراین ستاد تهیه کرده و با اقدامات و اصلاحات انجام شده زمینه هر گونه تخلف جدید از بین رفته است.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: همچنین در جلسه مذکور در مورد بابک زنجانی و مه آفرید امیر خسروی هم به صورت کلی بحث صورت گرفت، اما تصمیمی گرفته نشد.